احتمال لغو برگزاری اعتکاف در استان اصفهان

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: با توجه به شیوع کرونا، تصمیم گیری در خصوص برگزاری اعتکاف در استان اصفهان به عهده تصمیم‌گیران هر شهرستان گذاشته شد که اگر بحران جدی در زمینه شیوع بیماری کرونا وجود ندارد این مراسم را برگزار کنند.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تدابیر اتخاذ شده در مورد کنترل بیماری کرونا در مساجد، اظهار کرد: تا روز جمعه در مصلاهای نمازجمعه مه‌افشانی از سوی اداره بهداشت استان انجام می‌شود، همچنین در نماز جمعه این هفته زمان لازم به رؤسای ادارات بهداشت در تریبون نماز جمعه در سراسر استان داده می‌شود تا بین دو نماز آموزش‌های لازم در زمینه بیماری کرونا را به مردم ارائه کنند.

وی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، تصریح کرد: تصمیم گیری در این زمینه به عهده تصمیم‌گیران هر شهرستان گذاشته شد که اگر بحران جدی در زمینه شیوع بیماری کرونا وجود ندارد این مراسم را برگزار کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در خصوص توجه نمازگزاران در نمازجمعه به موضوعات بهداشتی، تصریح کرد: توصیه می‌شود نمازگزاران همه وسایل شخصی مانند مهر و سجاده و حتی پلاستیک نگهداری کفش را با خود همراه داشته باشند و حتماً از سجاده بر روی فرش‌های مصلاها یا مساجد استفاده کنند تا از آسیب‌های بهداشتی سطوح در این زمینه در امان باشند.

کد خبر 412086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.