کاهش چشمگیر اهدای خون در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: هر ساله اواخر سال در اسفندماه، به خصوص نیمه دوم اسفند با کاهش اهدا کننده مواجه بودیم که متأسفانه بیماری کرونا به دلیل ایجاد ترس در مردم خود عاملی برای کاهش بیشتر اهدای خون بوده است.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راه‌های انتقال کرونا از طریق مجاری تنفسی، گوارشی و دست آلوده است اما آنچه انتقال خون را درگیر می‌کند در همه بیماری‌های اپیدمی شده در جوامع عدم اهدای خون افراد سالم است.

وی با بیان اینکه بزرگترین معضل در پی اپیدمی‌ها کاهش اهدا کننده خون است، افزود: برای هر اهدای خون به دقت معاینات لازم انجام می‌شود فشار خون و سایر معاینات انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم اهدا کننده‌ای انتخاب شود که از سلامت کامل برخوردار باشد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: هر ساله اواخر سال در اسفندماه و به خصوص نیمه دوم اسفند با کاهش اهدا کننده مواجهیم که بیماری کرونا هم به دلیل ایجاد ترس در مردم خود عاملی برای کاهش بیشتر اهدای خون بوده است.

زینلی اظهار کرد: مراکز درمانی، اتاق‌های عمل، بیماران تالاسمی همگی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند و به نوعی مصرف خون کاهشی نداشته است و مانند همیشه نیازمند خون هستیم اما ورود خون به سازمان انتقال خون به شدت کاهش داشته است.

وی در توصیه به مردم و اهداکنندگان گفت: همه مراکز استان فعال هستند و مرکز خواجوی شهر اصفهان در دو نوبت در خدمت همشهریان و اهداکنندگان است و درخواست ما از مردم این است که اهدای خون و بیماران را فراموش نکنند و برای اهدای خون اقدام کنند هرچند این روزها به واسطه نوروز مشغله بیشتری دارند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص مراکز انتقال خون استان اظهار کرد: مراکز اهدای خون در شهرستان‌های کاشان، شهرضا، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، نائین، زرین شهر، شاهین‌شر خمینی‌شهر و دو مرکز خواجو و عاشق اصفهانی در شهر اصفهان آماده دریافت خون شهروندان است.

کد خبر 412081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.