گندزدایی ۶۰ دستگاه اتوبوس شهری بجنورد

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: تمامی سیستم حمل و نقل اتوبوسی این شهر به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضدعفونی شد و این روند ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا شافعی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمامی ۶۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری این شهر از شب گذشته با بکارگیری چهار نفر از پرسنل شهرداری ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: در این راستا با استفاده از فرمول آب و سفیدکننده که دستورالعمل کشوری است تمامی این دستگاه‌ها در پایان هر شیفت کاری ضدعفونی می‌شود و این اقدام تا زمانی که خطر این ویروس برطرف شود ادامه دارد.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد یادآور شد: در صورتی که نیاز شود ضدعفونی کردن ناوگان به صورت دو نوبت در شبانه روز نیز انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه بوی این مواد برای مردم آزار دهنده و ممکن است به لباس‌های افراد آسیب بزند، فعلاً به یک بار در روز اکتفا شده است.

شافعی گفت: در صورت شدت گرفتن انتقال این ویروس حتی احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی این شهر نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تاکسی‌های عمومی و آژانس‌های این شهر نیز اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای خودروهای فعال در این ناوگان پیگیر ضدعفونی کردن آنها به صورت متفاوت با همکاری رانندگان هستیم تا مواد ضدعفونی کننده در اختیار آنان قرار دهیم.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد با اشاره به تأثیرگذاری نگرانی شهروندان از ابتلاء به این ویروس، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها احتمال کاهش تعداد مسافر وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 412072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.