هرگونه دستورالعملی برای اصناف باید از طرف متولیان بهداشت صادر شود

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: دستورالعمل‌ها در رابطه با عملکرد واحدهای صنفی باید توسط مسئولان بهداشت استان صادر شود، اتاق اصناف به خودی خود تخصص و اختیار انجام این اقدامات را ندارد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سیاست‌های کلان جامعه را وزیر بهداشت اعلام می‌کند و دستورالعمل‌های ابلاغی و اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها نیز توسط متولیان بهداشت همان بخش صادر می‌شود.

وی افزود: دستور العملی در مورد اینکه چه اتفاقی بیفتد یا چه نکاتی رعایت شود، هنوز به ما اعلام نشده است. شرایط و جو جامعه نیز به گونه‌ای نیست که اقدامات خودسرانه از طرف نهادهای مختلف انجام گیرد زیرا آنها تخصص و اختیار لازم را ندارند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: نکات بهداشتی و ایمنی را برخی از صنوف مستلزم رعایتش هستند، بر اساس قانون نیز بازرسی دوره‌ای شده و این موارد رعایت می‌شود.

جهانگیری اضافه کرد: درباره این مورد خاص یعنی بیماری کرونا، چنانچه موضوعی باید اخطار یا ارسال شود که در حیطه اختیارات اتاق اصناف است مانند همایش‌های اصناف و مرکز آموزش اصناف فعلاً تعطیل شده اما اینکه صنفی تعطیل شود یا طرز عملکردش تغییر کند (تعطیلی رستوران‌ها یا انجام صرفاً خدمات بیرون بر و …)، را باید متولی‌های بهداشت دستورالعمل‌های لازم را ارسال و ابلاغ کنند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون شرایط واحدهای صنفی استان عادی است و هر موقع دستورالعمل جدید بهداشتی بیاید انجام می‌شود.

کد خبر 412070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.