۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
غذاهایی برای سلامت مردان

تغذیه صحیح در تامین مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می‌کند وتاثیر زیادی در حفظ سلامت افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت مردان گوشت قرمز بدون چربی است. تکه‌های بدون چربی گوشت گاو حاوی پروتئین است و تنها اندکی بیشتر از سینه مرغ، چربی دارد. همچنین گوشت قرمز منبع خوبی از لوسین، اسید آمینه‌ای که در رشد ماهیچه‌ها کمک می‌کند است. در ادامه شما را با مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت مردان آشنا می‌کنیم:

شکلات

مصرف نوع مناسب شکلات در افزایش جریان خون کمک می‌کند؛ فلاوانول‌های موجود در شکلات تلخ، میزان کلسترول بد و فشار خون افراد را کنترل کرده و برای گردش خون مفید است، اما مصرف بیش از حد شکلات می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

آلبالو

آب آلبالو درد عضلات را تسکین می‌دهد؛ رنگدانه‌های موجود در آلبالو و آب البالو مشابه بعضی از داروهای ضدالتهابی عمل می‌کند و هیچگونه عوارض جانبی ندارد. آب آلبالو علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات گیاهی مفید، حاوی مقادیر کمتری ویتامین‌های گروه B‌، کلسیم، آهن، منیزیم، امگا ۳ و چربی‌های امگا ۶ است.

غذاهای دریایی

صدف و سایر غذاهای دریایی سرشار از روی است که وجود آن در بدن برای قلب، ماهیچه‌ها و دستگاه تولید مثل اهمیت زیادی دارد. سطوح کمتر از حد طبیعی روی با میزان پایین اسپرم و ناباروری مردان ارتباط دارد. در صورت علاقه‌نداشتن به خوردن غذاهای دریایی، مصرف گوشت گاو، بوقلمون، مرغ، آجیل‌ها و دانه‌ها نیز روی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

آووکادو

این میوه سرشار از چربی مفید است. چربی تک‌سیر نشده (اسیدهای چرب دارای تنها یک پیوند دوگانه در زنجیره اسید) موجود در آووکادو نقش موثری در کنترل کلسترول بدن دارد. این میوه می‌تواند کلسترول کلی و کلسترول بد (LDL) بدن را کاهش دهد. نکته مهم این است که تنها ۲۵ تا ۳۵ درصد از کل کالری‌های بدن باید از طریق مصرف چربی‌ها تامین شود؛ روغن زیتون و آجیل نیز حاوی چربی‌های سالم است.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند سالمون، شاه‌ماهی و ساردین، منابع عالی دیگر از چربی سالم است. این غذاها دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است؛ این اسیدهای چرب بدن را در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته می‌تواند احتمال مرگ در اثر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

زنجبیل

زنجبیل به تسکین التهاب‌های بدن در هنگام درد کمک کند. همچنین مصرف منظم زنجبیل، نقش موثری در کاهش دردهای ناشی از صدمات عضلانی پس از انجام تمرینات ورزشی دارد.

کد خبر 412068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.