خانه به خانه ماسک توزیع می‌کنیم / سیاست کتمان نداریم

دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی ویروس کرونا با بیان اینکه کمبود ماسک در کشور نداریم، گفت: برنامه وزارت بهداشت توزیع ماسک به صورت خانه به خانه در قم است و خودمان نیز این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حریرچی در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه سوداگری در کشور در خصوص کرونا یکی از مشکلات اساسی است، اظهار کرد: بارها شاهد فروش اقلام بهداشتی و ضد عفونی ۱۰ برابر قیمت بوده‌ایم ضمن اینکه خانواده‌ها نیز مازاد بر نیاز خریداری می‌کنند که این امر نباید انجام شود و این رفتار اشتباه است.

وی با بیان اینکه دادستان اردبیل تاکنون دو داروخانه را به علت گرانفروشی و احتکار ماسک و مواد ضد عفونی پلمب کرده است، تصریح کرد: در دیگر استان‌ها نیز موارد برخورد با محتکران را داشتیم.

دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی ویروس کرونا با بیان اینکه در کشور مشکل کمبود ماسک نداریم و حتی مازاد بر مصرف نیز تولید ماسک را داریم، اظهار کرد: برنامه وزارت بهداشت توزیع ماسک به صورت خانه به خانه در قم است و خودمان نیز این کار را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه احتکار از سوی داروخانه‌ها در خصوص ماسک و مواد ضد عفونی را کتمان نمی‌کنیم، اضافه کرد: باید توجه داشت که با همکاری تعزیرات بازرسی‌ها را آغاز کرده‌ایم اما در مورد مواد شوینده وزارت صمت باید پاسخگو باشد.

حریرچی با تاکید بر اینکه سیاست کتمان و مخفی کاری نداریم، افزود: باید توجه داشت که در بسیاری از کشورهای همسایه حتی توان آزمایش کرونا نیز وجود ندارد و در یکی از کشورههای جنوبی ۱۸ مورد فوتی ناشی از کرونا بوده که اعلام نشده است.

وی در خصوص انجام تست کرونا اظهار کرد: انجام این تست تنها برای افراد دارای علامت انجام می‌شود و هیچ معیار بالینی برای تست از افراد بدون علامت وجود ندارد.

دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی ویروس کرونا در خصوص حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص تعیین بیمارستان‌های ویژه کرونا نیز اظهار کرد: برای کلانشهرها سه مرکز، شهرهای میانی یک مرکز و شهرهای کوچک یک بخش از بیمارستان برای بستری بیماران مشکوک انتخاب شده است، برخی مردم واکنش نشان می‌دهند که این واکنش‌ها نباید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بیمارستان جدید در شهر آفتاب و … ویژه کرونا را در دستور کار نداریم، اضافه کرد: چنانچه بیمارستان‌های برخی از شهرها نتواند بیماران را پوشش دهد بیماران را به شهرهای دیگر منتقل می‌کنیم.

حریرچی با بیان اینکه ۸۰ درصد از بیمارانی که کرونای آنها مثبت است نیازی به بستری ندارند، گفت: ۲۰ درصد از مبتلایان نیازمند بستری در مراکز بستری هستند و بهترین راهکار جهانی نیز برای درمان کرونا بستری افراد در خانه است.

کد خبر 412060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.