سرویس مسافر و کالای قم به اصفهان تحت کنترل استان قم است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: پایانه‌های مسافربری تحت پوشش شهرداری‌ها هستند و شهرداری اقداماتی برای ضدعفونی این اماکن انجام داده استT اما این اداره کل به شرکت‌های مسافربری تذکرات لازم را داده و موارد اورژانسی به آنها اطلاع داده شده است.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: افرادی که در پایانه‌ها فعالیت می‌کنند خودشان تخصصی در مورد انجام اقدامات بهداشتی و ضدعفونی اتوبوس‌ها و پایانه‌ها لازم ندارند و مسئولان موارد بهداشتی در استان باید اقدامات لازم را انجام هند، البته این اداره کل و همه زیرمجموعه‌های آن همکاری لازم را برای انجام این فعالیت‌ها در دستور کار دارند.

وی افزود: با همه گروه‌ها، انجمن‌ها و NGO های مرتبط با حمل و نقل بین شهری ارتباطات لازم شکل گرفته و توصیه‌های لازم به آنها گفته شده است، شب گذشته نیز بازهم تأکیدات لازم به انجمن‌ها شده، فردا نیز یک جلسه برای اقدامات لازم دراین‌باره برگزار می‌شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در پایانه‌های باربری اقدامات لازم انجام شده و تجمعات را پراکنده کرده ایم. تذکرات ایمنی به کل بخش‌های مسافر و بار استان اطلاع داده شده است.

جعفری افزود: بخشی از کار در پایانه‌های عمومی بار را لغو کردیم. به عنوان مثال بخشی از فعالیت بارگیری با اثر انگشت انجام می‌شد که این اقدام از روز گذشته لغو شده است.

وی اعلام کرد: بر اساس پیگیری‌های امروز از شرایط پایانه‌ها، متوجه شدیم که در مورد تأمین مواد اولیه برای ضدعفونی مشکلاتی وجود داشته اما با هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد که با وایتکس این کار انجام شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در گروه‌ها پیام دادیم که مایعی ترکیب از وایتکس و آب را برای ضدعفونی استفاده کنند.

جعفری در مورد ورود مسافران از قم به اصفهان توضیح داد: هرگونه سرویس از قم به اصفهان، مربوط به استان قم است، اما از طرف اصفهان به این استان سرویس بار و مسافر انجام نمی‌شود. برخی مسافران نیز از مبدایی غیر از استان خودشان وارد اصفهان می‌شوند.

وی اضافه کرد: اعلام شده که توقف در مسیر قم ترجیحاً انجام نشود.

معاون حمل و نقل جاده‌ای در مورد سفرها به استان‌های تهران و اراک نیز گفت: بیشترین سفرها از اصفهان به تهران است نمی‌توانیم سرویس‌ها را کنسل کنیم اما مسائل ایمنی کاملاً اعلام شده تا رعایت شود.

کد خبر 412057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.