شرایط اتومبیلرانی سخت است

یک قهرمان اتومبیلرانی گفت: در مسابقات هزینه ماشین، رفت و آمد، تغذیه و حتی خوابگاه به عهده خودمان است. خوابگاه آزادی یک مکان دولتی است، اما به دلیل اینکه به یک پیمانکار داده اند راننده باید هزینه پرداخت کند.

امین جعفریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مسابقات کشوری اتومبیلرانی، اظهار کرد: این مسابقات در سال پنج بار برگزار می‌شود و راند آخر آنکه در اسفند ماه است دو برار دیگر مسابقات امتیاز دارد. بعد از انجام آخرین رقابت امتیازات جمع شده و رده بندی مشخص می‌شود.

وی افزود: مهرداد صفری از اصفهان امتیاز بالاتری نسبت به دیگر شرکت کننده ها دارد، اما من نایب قهرمانی بیشتری دارم. امتیازات طول سال خیلی سرنوشت ساز است.

این قهرمان اتومبیلرانی با بیان اینکه سطح مسابقات پایین آمده است، خاطر نشان کرد: دلیل پایین آمدن سطح مسابقات خرج زیاد آن است. چند نفر هستیم که اسپانسر داریم، اما افرادی که اسپانسر ندارند در شرایط سختی قرار گرفتند. کسانی هم که وضع مالی خوبی دارند به مرور زمان از این رشته خارج خواهند شد.

جعفریان اضافه کرد: قبلاً قیمت چهار حلقه لاستیک یک میلیون و دویست بود و در حال حاضر پنج میلیون شده و تنها به قیمت لاستیک اضافه نشده بلکه همه چیز برای ماشین چند برابر شده است.

وی در خصوص اسپانسری اویلا در اتومبیلرانی، تصریح کرد: اسپانسر ما اویلا است که روی راننده‌های مطرح کشور سرمایه گذاری می‌کند، زیرا از این طریق می‌تواند خودش را نشان دهد، تمام برچسب‌های اسپانسر روی ماشین زده شده تا در مسابقات زمانی که دوربین روی خودرو می‌رود تبلیغ اسپانسر شود.

جعفریان با اشاره به اینکه کسی که در اتومبیلرانی اسپانسر نداشته باشد در صورت کسب مقام جایزه‌ای هم دریافت نمی‌کند، گفت: در مسابقات هزینه ماشین، رفت و آمد، تغذیه و حتی خوابگاه به عهده خودمان است. خوابگاه آزادی یک مکان دولتی است اما به دلیل اینکه به یک پیمانکار داده‌اند راننده باید هزینه پرداخت کند.

وی ادامه داد: فدراسیون اتومبیلرانی ایران فقط مسابقه برگزار می‌کند، همکاری از لحاظ مالی ندارد و تنها کاپ و حکم می‌دهد که برای دریافت حکم هم باید خیلی پیگیری کنیم، این مشکلات را تنها در ایران می‌توانیم ببینیم.

این قهرمان اتومبیلرانی در خصوص جذب اسپانسر، اظهار کرد: راننده باید سعی کند خودش را با مقام‌هایی که به دست می‌آورد مطرح کند. دوازده سال پیش که وارد این رشته شدم کسی من را نمی‌شناخت اما زمانی که برای اصفهان مقام کسب کردم و اسمم آورده شد چهره این رشته شدم. اسپانسر هم بازیکن مطرح شده‌ای را انتخاب می‌کند که دوربین روی آن باشد.

جعفریان با بیان اینکه رسانه‌ها در اتومبیلرانی تأثیر گذار هستند، تصریح کرد: از کودکی صبح‌های جمعه پخش زنده مسابقات اتومبیلرانی را تماشا می‌کردم که این پخش زنده روی من خیلی تأثیر گذار بود و باعث شد به اتومبیلرانی علاقه مند شوم. در حال حاضر هم جوانان در تلویزیون این رشته را ببینند به آن علاقه من خواهند شد.

وی در رابطه با پتانسیل اصفهانی‌ها در اتومبیلرانی، خاطر نشان کرد: اصفهان، مشهد و تهران سه قطب اتومبیلرانی کشور هستند برای مثال اگر در کلاس ۴۰۵ اصفهانی‌ها شرکت نکنند مسابقات این کلاس لغو خواهد شد.

این قهرمان اتومبیلرانی با اشاره به اینکه باید راننده‌ها را تشویق کنند تا هرسال از تعداد آنها کم نشود، گفت: برخی اسپانسرها باید اسپانسری یک مسابقه را از فدراسیون بگیرند تا به نفرات اول تا سوم جایزه‌ای اهدا شود با این روش راننده تشویق می‌شود در مسابقات شرکت کنند.

کد خبر 412041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.