اقدامات سازمان پسماند برای پیشگیری از ویروس کرونا

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای اقدامات پیشگیرانه این سازمان برای جلوگیری از ابتلای کارکنان سازمان، متصدیان ایستگاه‌های بازیافت، مأموران جمع آوری و کارکنان مرکز پردازش به ویروس کرونا خبر داد.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باتوجه بر اهمیت سلامت همه شهروندان حساسیت‌ها برای اقدامات پیشگیرانه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: به همین منظور و با هدف حفظ سلامت کارکنان و پرسنل این سازمان، ناظران سازمان به تجهیزات مراقبتی و بهداشتی شامل ماسک‌های بهداشتی و دستکش یکبار مصرف مجهز شده‌اند تا در فعالیت‌های نظارتی خود از آنها استفاده کنند و افزون بر این محلول‌های ضدعفونی کننده دست نیز در بین آنها توزیع خواهد شد تا پس از تماس با سطوح دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه خود مراقبتی به متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع‌آوری پسماند خشک تصریح کرد: با توجه به لزوم پیشگیری برای حفاظت از خود در مقابل این بیماری، رعایت بهداشت فردی ضروری است و به همین سبب نیز برنامه آموزشی شامل ارائه آموزش‌های شفاهی به همراه تهیه و نصب پوسترهای آموزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در راستای جلوگیری از ابتلای کارکنان و عوامل مدیریت پسماند به ویروس کرونا، در مرکز پردازش پسماندهای خشک نیز برنامه‌های آموزشی شامل نصب بنر و پوستر آموزشی در نظر گرفته شده و کارکنان این مرکز نیز به تجهیزات ایمنی و بهداشتی شامل دستکش، ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی مجهز خواهند شد.

صادقی افزود: در محل سازمان نیز علاوه بر تجهیز سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب، دستگاه محلول‌های ضدعفونی در چند نقطه مختلف سازمان مدیریت پسماند نصب خواهد شد تا افراد بتوانند پس از تماس با سطوح مختلف، دست‌های خود را به منظور پیشگیری از انتقال ویروس ضدعفونی کنند و خطرات ناشی از این ویروس در امان باشند.

وی با اشاره به اهمیت مراقبت فردی و پیشگیری از تماس با افراد مشکوک اظهار امیدواری کرد: با رعایت نکات ایمنی و بهداشت فردی، این دوره را به خوبی و بدون کمترین آسیب سپری کنیم.

کد خبر 412021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.