فوتی های کرونا در کشور به ۱۲ نفر رسید

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: تقریباً ۴۷ مورد در سراسر کشور مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند که متأسفانه منجر به فوت ۱۲ نفر شده است.

به گزارش ایمنا، اسدالله عباسی در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور وزیر بهداشت، گفت: تقریباً ۴۷ مورد در سراسر کشور مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند که متأسفانه منجر به فوت ۱۲ نفر شده است.

وی با بیان اینکه در قم به تمامی خانواده‌ها پک بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده عرضه شده است، تاکید کرد: طبق اعلام وزیر بهداشت بیشتر ناقلان ویروس افرادی بودند که از پاکستان و افغانستان و چین وارد کشور شده و برخی از آن‌ها از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق اعلام وزیر بهداشت نگرانی در خصوص کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی وجود ندارد، ادامه داد: توصیه وزیر بهداشت این بود که با توجه به نبود راه درمان و نداشتن واکسن برای درمان ویروس کرونا بهترین راه پیشگیری است که در این زمینه شهروندان بهتر است از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کرده و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند تا در آینده‌ای نزدیک و شروع گرمای هوا شاهد از بین رفتن ویروس باشیم.

عباسی درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: در این زمینه متعاقباً براساس شرایط موجود در کشور و از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد البته مردم توجه داشته باشند که از حضور در تجمعات ورزشی و اردوها خودداری کنند تا با مشکل حادی روبه رو نباشیم.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها در زمینه شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: مبادی ورودی کشور و پروازها در حال بررسی و کنترل دقیق است و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره روند بررسی جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، افزود: تا یک هفته فرصت وجود دارد که صلاحیت وزیر پیشنهادی در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گیرد و به احتمال زیاد دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده جلسه رأی اعتماد دکتر خاوازی برگزار خواهد شد.

عباسی درباره روند بررسی لایحه بودجه ۹۹، گفت: همانطور که هم اکنون در جریان است بعد از صحبت‌های سخنگوی کمیسیون تلفیق و نماینده دولت، ۵ نفر از مخالفان و موافقان به طرح دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت و بعد از آن کلیات بودجه رأی گیری خواهد شد.

وی از بررسی بودجه در ۳ شیفت کاری صحن علنی مجلس خبر داد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره رعایت بهداشت در اماکن متبرکه و راه‌های مقابله با ویروس کرونا در این مراکز، گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت تست برخی افراد حاضر در حرم‌ها از اتباع افغانستان و پاکستان مثبت تشخیص داده شده که براین اساس ضرورت دارد مردم در دست زدن و بوسیدن ضریح‌ها و اقداماتی از این دست خودداری کنند.

عباسی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در مجلس شورای اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در مجلس دفتر مراجعات مردمی از پذیرش مردم خودداری خواهد کرد، در خصوص داخل مجلس هم تمهیداتی فراهم شده تا بتوانند به کار خود ادامه دهند زیرا هرچه سریع‌تر باید بودجه سال ۹۹ به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه ان شاءالله بودجه سال ۹۹ را با دقت و سرعت به تصویب خواهیم رساند، ادامه داد: اینگونه نیست که در مجلس به دلیل شرایط موجود با سرعت اما دقت کم بودجه را بررسی کنیم، نمایندگان طبق روال سال‌های گذشته با دقت و سرعت بررسی و تصویب بودجه را در دستورکار خواهند داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با توصیه به نمایندگان، گفت: بهتر است همکاران از پیشنهادهای تکراری خودداری کنند تا ظرف ۲ الی ۳ هفته آینده بودجه را تصویب و ابلاغ کنیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 412008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.