متولیان حوزه هنر و فرهنگ باید پاسخگوی عملکرد خود باشند

شهردار تبریز گفت: متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید پاسخگو باشند که در سال‌های اخیر چه امکاناتی را برای اهالی این حوزه ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری در کنار وظایف اصلی خود، به دیگر مشکلات نیز رسیدگی می‌کند، اظهار کرد: موضوعاتی همچون فرهنگ و هنر متولی و وزارتخانه مشخصی دارد و شورای شهر باید از مدیران متولی این حوزه‌ها بپرسد که در سال‌های اخیر چه اقداماتی برای اهالی هنر و فرهنگ انجام داده اند.

وی ادامه داد: شهرداری مشکلات خاص خود را دارد و باید خدمات زیادی به شهروندان ارائه دهد، در کنار این خدمات، شهرداری به مشکلات دیگر حوزه‌ها نیز می‌پردازد و مواردی از جمله پروژه مقبره الشعرا را با هزینه ۱۰ میلیاردی به عهده می‌گیرد تا آبروی شهر را حفظ کند.

شهردار تبریز با اشاره به حمایت خود از فعالان حوزه هنر و فرهنگ تصریح کرد: با این وجود شهرداری تبریز در حوزه فرهنگ و هنر است و هر جا که بتوانیم، از هنرمندان و اهالی فرهنگ حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آثار هنری می‌تواند در معرفی شهر تبریز نقشی مؤثر ایفا کند، گفت: هنرمندان زیادی برای معرفی تبریز زحمت کشیده‌اند و اخیراً سریال «جلال» که از شبکه یک سیما پخش شد، در معرفی شهر تبریز سنگ تمام گذاشت.

شهین باهر گفت: در هر منطقه از شهرداری یک سالن آمفی تئاتر داریم که این محل‌ها می‌تواند برای تمرین به صورت رایگان در اختیار هنرمندان حوزه تئاتر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی سال ۹۹ پیگیر هستیم تا محل پارک ارتش و سالن‌هایی که در محل پادگان سابق قرار دارد، به عنوان فضاهای تاریخی حفظ شود و برای تمرین و اجرای اهالی تئاتر اختصاص یابد؛ همچنین سال آینده لایحه تئاتر شهر را نیز به شورای شهر تقدیم خواهیم کرد تا پس از تصویب، اقدامات تعمیراتی انجام شود و در اختیار اهالی هنر قرار گیرد.

کد خبر 411990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.