بایدهای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای «کرونا»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با خلاء قانونی رو به رو نبوده و موظف است تمامی تصمیماتی که به صلاح مردم است را اتخاذ کند و دولت نیز ملزم به اجرای این تصمیمات خواهد بود.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون شیوع بیماری کرونا در ایران اظهار کرد: وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با خلأ قانونی رو به رو نبوده و موظف است تمامی تصمیماتی که به صلاح مردم است را اتخاذ کند و دولت نیز ملزم به اجرای این تصمیمات خواهد بود. شورای عالی امنیت ملی نیز تصمیم‌گیری پیرامون شیوع بیماری کرونا را به وزارت بهداشت محول کرده است.

وی ادامه داد: مردم باید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان را جدی گرفته و به آن عمل کنند. خطر مرگ در اثر ابتلاء به این ویروس بسیار کمتر از بیماری آنفلوانزا بوده و مردم نیز باید با رعایت بهداشت از انتقال بیشتر آن جلوگیری کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ظهر امروز جلسه کمیسیون بهداشت و درمان با حضور وزیر بهداشت و معاونین برای بررسی بیماری کرونا برگزار می‌شود.

مردم توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند

اکبری ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به ایمنا گفت: مردم باید برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان و همچنین رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند.

وی پیرامون شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: ظهر امروز وزیر بهداشت به همراه معاونین جهت ارائه گزارش در مورد اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: مردم باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان و همچنین رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند. دولت نیز ملزم است توصیه‌های وزارت و بهداشت و درمان در زمینه جلوگیری از شیوع این ویروس مانند تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس را اجرایی کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید بیماران مشکوک به کرونا را به بیمارستان‌های ایزوله و قرنطینه منتقل کند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.

تعطیلی چند روزه مدارس و امکان عمومی کافی نیست

همچنین سیامک مره صدق، عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز به ایمنا گفت: وزارت بهداشت تمامی اقدامات لازم را جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور انجام داده است؛ از همین رو مهمترین راهکار جلوگیری از گسترش بیماری‌های واگیردار، آموزش عمومی و رعایت بهداشت اولیه است.

وی پیرامون شیوع بیماری کرونا در ایران اظهار کرد: ویروس‌ها مختص به محدوده خاصی از دنیا نمی‌شود و در کشورهای دیگر نیز انتشار پیدا خواهد کرد؛ زیرا نمی‌توان ارتباطات جهانی و بین شهری را از بین برد. برای جلوگیری از گسترش ویروس باید دقت و احتیاط بهداشتی را تقویت کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت چندین روز مدارس و اماکن عمومی را برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تعطیل کرده که به عقیده من کافی نیست؛ البته اگر قرار باشد با تعطیلی اماکن عمومی از انتشار ویروسی جلوگیری کرد، باید حداقل ۷ تا ۱۰ روز مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و همچنین فعالیت اماکن پر ازدحام و غیر ضروری مانند سینما و تئاتر متوقف شود.

مره صدق تاکید کرد: برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس باید با تعداد افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند مطابق با استانداردهای شرایط ویروسی رفتار کرد؛ مردم نیز باید کمتر به مکان‌های عمومی رفته و مرتب دست‌های خود را با مایع ضدعفونی بشویند؛ زیرا استفاده از صابون‌های جامد یکی از راه‌های انتقال بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا برای تمامی مبتلایان کشنده نیست و معمولاً افرادی را درگیر می‌کند که سیستم ایمنی بدنشان دچار نقص بوده و به محض بروز اولین علائم بیماری حتماً باید توسط آمبولانس‌های مخصوص به بیمارستان منتقل شود.

کد خبر 411967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.