طرح‌های ویژه ایام پایانی سال برای آماده‌سازی فضای شهری اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از اجرای طرح‌های ویژه ایام پایانی سال برای آماده‌سازی فضای شهری اصفهان در روزهای پایانی سال خبر داد.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از موارد مورد تاکید آماده‌سازی محیط و فضای شهری در قالب چهار طرح پیشگیری و رفع تخلفات شهری است.

وی افزود: برای آماده‌سازی فضای شهری در قالب چهار طرح پیشگیری و رفع تخلفات شهری دو طرح در نظر گرفته شده که طرح نخست پاک‌سازی زمین‌های بایر و تسطیح آنها، تعیین تکلیف بناهای مخروبه و رها شده در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها و بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شناسایی ساختمان‌های در حال ساخت و نیمه‌کاره و جلوگیری از اشغال معابر عمومی و الزام به استفاده از کاور مناسب از نوع توری (با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوطه) و استفاده از باکس نخاله بر اساس ضوابط است که از سوم تا نهم اسفندماه اجرا می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح دوم اجرای رفع سد معبر صنوف با رویکرد اطلاع رسانی، پیشگیری، آموزش، اخطار و جمع‌آوری تخلفات سد معبر همچنین جمع‌آوری خودروهای دوره گرد، خودروهای فرسوده، گاری‌ها و خودروهای بازیافتی غیرمجاز از تاریخ سوم تا نهم اسفندماه است.

وی ساماندهی تابلوهای اصناف، جمع‌آوری پلاکاردها و بنرهای غیرمجاز و رسیدگی به وضعیت سایبان‌های غیرمجاز و فرسوده و پشت بام مغازه‌ها، امحاء دیوارنویسی‌های غیر مجاز (پیگیری جمع‌آوری آلودگی بصری صنوف) سومین طرح پیشگیری و رفع تخلفات شهری عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها از روز دهم تا شانزدهم اسفندماه انجام خواهد شد.

محمدحسینی افزود: طرح چهارم پاک‌سازی معابر اصلی و فرعی در راستای جمع‌آوری مصالح ساختمانی و برخورد با نخاله‌های ساختمانی، جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان، متکدیان، کارتن خواب‌ها و بازاریاب غیر مجاز اسکان اجرا می‌شود و طرح‌های اجرایی با توجه به شرایط مناطق تمدید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات آموزشی و توجیهی ویژه مسئولان پیشگیری و رفع تخلفات شهری و پرسنل مناطق از روز یکم تا ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: آمادگی (فنی و ظاهری) ناوگان خودرویی و موتورسیکلت‌ها جهت عملیات اجرایی و همچنین تجهیز، نصب و راه‌اندازی تابلوی الکترونیکی راهنمای مسافران نوروزی از ۱۵ تا ۲۴ اسفندماه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از تجهیز و تکمیل لباس فرم پرسنل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و تجهیز و تعمیر دستگاه‌های بی‌سیم انفرادی و خودرویی خبر داد و گفت: پیگیری تجهیز و آماده‌سازی مرکز نگهداری و ساماندهی متکدیان جهت فعالیت مستمر در ایام تعطیلات از یکم تا ۱۵ اسفندماه سال جاری توسط سازمان‌ها و ادارات مرتبط با موضوع ساماندهی متکدیان انجام می‌شود.

وی از برگزاری جلسه آموزشی ویژه رابطان آماری مناطق و تحویل فرم‌های مربوطه و دریافت روزانه دیتا به صورت پیامک از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه خبر داد و افزود: تدوین لوح فوق‌العاده شیفت نیروهای ستادی و اجرایی، تعیین اکیپ‌ها و محل و نحوه استقرار هدایت و ارائه خدمات از یکم تا ۲۵ اسفندماه صورت می‌گیرد.

محمدحسینی ادامه داد: تخصیص و معرفی پرسنل جهت فعالیت در کمیته قضائی و انتظامی و شیفت‌بندی پرسنل بر اساس مجوز ستاد هماهنگی خدمات سفر از دیگر اقدامات در دستور کار است.

جلوگیری از فعالیت بازایابان غیرمجاز اسکان گردشگران

وی از دریافت دستورات قضائی مورد نیاز نظیر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، فعالیت بازایابان غیرمجاز اسکان گردشگران (کلید به دستان)، حفظ نظم و پشتیبانی از مأموران شهرداری در اجرای عملیات‌های روزمره نظیر جمع‌آوری متکدیان با تمهیدات ویژه خبر داد و گفت: جلسات و معرفی رابطان کمیته‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر به خصوص هماهنگی لازم به منظور هدایت مسافران به مراکز اسکان و ورزشگاه‌ها از روز ۱۵ اسفندماه تا پایان فعالیت ستاد برگزار می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه هماهنگی با کمیته اطلاع‌رسانی جهت تهیه بروشور و بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی قوانین شهری (شهر اصفهان) به گردشگران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هماهنگی با اتحادیه مشاوران املاک و برگزاری جلسات توجیهی جهت بازاریابان اسکان مسافران (جلیقه پوش) و اعلام مصادیق تخلفات نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاری در جانمایی محل ستادهای هدایت و اسکان و پیگیری تجهیز امکانات و زیر ساخت لازم کمیته قضائی و انتظامی، هماهنگی جهت استقرار نمایندگان اداره نظارت بر اماکن عمومی، بازدید کارشناسان و ناظران کمیته قضائی و انتظامی از مکان‌های معرفی شده اقامت موقت گردشگران، ساماندهی دست‌فروشان و بارفروشان در محل‌های مجاز و با رعایت ضوابط از دیگر اقدامات است.

محمدحسینی تصریح کرد: کنترل و نظارت دقیق و مستمر امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری تمامی مناطق شهرداری اصفهان توسط واحدهای تخصصی اداره کل در قالب ۳۲ گروه تخلفات اصلی شامل گروه تخلفات ساختمانی، گروه تخلفات سد معبری، گروه تخلفات ضایعات، تشکیل پرونده و رسیدگی به مواد قانونی و… مستمر در ایام تعطیلات به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گشت‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق ۱۵ گانه، ناژوان و صفه با هدف رفع تخلفات مرتبط با وظایف کمیته قضائی و انتظامی در پارک‌ها و فضاهای شهری از جمله جلوگیری برپایی چادر در مکان‌های غیرمجاز، دست‌فروشی و تکدی‌گری، جلوگیری از فعالیت بازاریابان اسکان غیرمجاز و کنترل بازاریابان مجاز در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر فعال خواهد بود، گفت: رفع معضلات امنیتی و ترافیکی مطابق با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان انتظامی و راهور در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر انجام خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از فعالیت گشت‌های نظارتی با استفاده از پرسنل ستادی اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و با پوشش نامحسوس به جهت شناسایی و برخورد با متخلفان در سطح پارک‌ها و میادین شهر در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر خبر داد و تصریح کرد: راهنمایی مسافران در ستادهای هدایت و اسکان، ورودی‌های شهر و سطح شهر اصفهان، هدایت مسافران به سمت مراکز اسکان و ورزشگاه‌ها توسط اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری و توزیع نقشه راهنمای مسافران توسط گشت‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر انجام می‌شود.

وی گفت: نظارت شبانه‌روزی بر نحوه عملکرد و فعالیت اشخاص جلیقه پوش و اعلام مصادیق تخلفات مرتبط به اتحادیه صنف دفاتر مشاورین املاک در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر صورت می‌گیرد.

کد خبر 411965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.