تعطیلی اصناف نوعی دامن زدن به بحران کرونا است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: مرکز آموزش اتاق اصناف اصفهان که روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارآموز در آن به تحصیل مشغول بودند را تعطیل کرده ایم و آموزش به کارآموزان به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور، اظهار کرد: به واحدهای صنفی که مردم مراجعه بیشتری به آنها دارند، در خصوص مراقبت و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا اطلاع رسانی کرده‌ایم و پیام رعایت نکات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را به همه آنها رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه موارد خاصی تاکنون مشاهده نشده است، افزود: اطلاع‌رسانی دقیقی به واحدهایی که در طول فعالیت خود با تراکم جمعیت مواجه هستند، در خصوص این ویروس داشته و مرکز آموزش اتاق اصناف اصفهان که روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارآموز در آن به تحصیل مشغول بودند را تعطیل کرده‌ایم، اکنون آموزش به کارآموزان به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: هیچیک از واحدهای صنفی اصفهان در هفته اخیر به علت تخلفات بهداشتی مربوط به کرونا پلمب نشده است و بازرسی از وضعیت رعایت بهداشت در اصناف اصفهان به صورت دوره‌ای توسط دستگاه‌های ذی‌ربط صورت می‌گیرد.

تعطیلی اصناف نوعی دامن زدن به بحران کرونا است

جهانگیری با بیان اینکه قصد نداریم این موضوع ملی را بحرانی کنیم، اضافه کرد: تعطیلی اصناف ارائه دهنده خدمات به مردم در شرایط کنونی، نوعی دامن زدن به بحران ویروس کرونا در کشور محسوب می‌شود و نمی‌توانیم کسب و کار مردم را تحت تأثیر این ویروس قرار دهیم.

وی ادامه داد: توصیه‌های پزشکی لازم به اصناف ارائه شده و به واحدهای صنفی اغذیه‌فروشی پیشنهاد کرده‌ایم که سعی کنند بیشتر غذاهای بیرون بر توزیع کنند و توصیه‌های کلی که مراکز بهداشتی، درمانی به رسانه‌ها داشته‌اند را ما نیز به واحدهای صنفی انتقال داده‌ایم و تابع دستورات متولیان امر در این حوزه هستیم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان یادآور شد: چنانچه دستورالعملی از سوی شورای تأمین یا معاونت بهداشت و درمان استان به اتاق اصناف اصفهان ارائه شود، بلافاصله آن را اجرایی خواهیم کرد.

کد خبر 411954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.