چه کسانی بیشتر در معرض بیماری کرونا هستند؟

ویروس کرونا که از چند هفته پیش در چین شیوع پیدا کرده است، همچنان در حال قربانی گرفتن در سراسر جهان است، به طوری که سازمان جهانی بهداشت را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت در یک نشست اضطراری در ژنو تصمیم گرفت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را در سطح جهان اعلام کند. این سازمان درباره امکان شیوع ویروس کرونا به کشورهایی که نظام‌های درمانی آسیب پذیری دارند ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده است که به آن‌ها در زمینه توسعه واکسن و درمان کمک خواهد کرد. سازمان جهانی بهداشت سال گذشته برای آخرین بار به دلیل اپیدمی "ابولا" در آفریقای مرکزی وضعیت اضطراری اعلام کرد.

چه کسانی بیشتر در معرض بیماری کرونا هستند؟

محققان و کارشناسان به این موضوع اشاره کرده‌اند که سالمندان و افراد دارای سوابق قبلی عروقی، دیابت، بیماری‌های مزمن تنفسی، افراد دارای فشار خون بالا و سرطان، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند. به گفته محققان میانگین سنی افراد فوت شده به دلیل این بیماری ۶۰ سال بوده است. آن‌ها تاکید کردند که فقط افرادی که دارای علائم بحرانی بودند جان خود را از دست داده و این نوع ویروس برای افرادی که جزء گروه "خفیف" یا "شدید" بودند، خطر مرگ به همراه نداشت.

مردان بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند یا زنان؟

بر اساس نتایج مطالعاتی که در زمینه ویروس کرونا در کشورهای مبتلا به این بیماری انجام شده، میزان کشندگی این بیماری در میان مردان بیشتر از زنان گزارش شده است. اگرچه تاکنون مردان و زنان تقریباً به میزان مساوی به این ویروس مبتلا شده‌اند، اما میزان مرگ و میر در میان مردان ۲.۸ درصد و در میان زنان ۱.۴ درصد اعلام شده است. پژوهشگران معتقد هستند عوامل گوناگونی مانند تفاوت‌های زیست شناختی و عوامل مربوط به سبک زندگی می‌تواند علت تفاوت خطرات بیماری میان مردان و زنان باشد. به طور کلی مردان در مقایسه با زنان پاسخ ایمنی ضعیف‌تری نسبت به عفونت‌ها نشان می‌دهند؛ بنابراین در صورت ابتلا به عفونت‌های ویروسی دچار پیامدها و عواقب شدیدتری می‌شوند.

کودکان به علائم خفیف کرونا مبتلا می شوند

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا تا به حال هیچ کودک زیر هشت سال را مبتلا نکرده است، زیرا دستگاه ایمنی ذاتی که عوامل بیماری را در بدن پیدا و نابود می‌کند، در بدن کودکان قوی‌تر است و با افزایش سن، قدرت آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین کودکان بیشتر از بزرگسالان آماده مقابله با عفونت‌ها و ویروس‌ها را دارند. حتی در صورت ابتلا به این بیماری نیز کودکان فقط به علائم خفیف آن مبتلا می‌شوند، اما موضوع قابل توجه اینکه کودکان می‌توانند ناقل بیماری باشند. در مورد نوزادان نیز می‌توان گفت از آنجا که آن‌ها با آنتی بادی‌های مادر متولد می‌شوند، هنگام تولد در برابر ویروس‌ها محافظت می‌شوند.

قرنطینه کردن افراد مشکوک به کرونا

دولت چین تاکنون چندین شهر این کشور را قرنطینه کرده و هر کسی که وارد شهر پکن، پایتخت چین می‌شود را برای مدت دو هفته در قرنطینه نگه می‌دارد. علاوه بر این، پرواز هواپیما از ووهان چین به اغلب کشورها ممنوع شده و کشورهای هم مرز با چین مانند مغولستان نیز مرزهای خود را با این کشور بسته‌اند. دولت ایتالیا نیز دستور قرنطینه کردن ۱۲ شهر این کشور را صادر کرده است. از بین ۳۰ نفری که در ایتالیا به بیماری کرونا مبتلا شدند، ۱۶ نفر آن‌ها ساکن منطقه لومباردی در شمال ایتالیا هستند. بنابراین وزارت بهداشت ایتالیا تصمیم گرفت با قرنطینه کردن ۱۲ شهر در این منطقه، از ساکنان این شهرها آزمایش پزشکی بگیرد تا افراد مبتلا به کرونا را تشخیص دهد. دوره درمان بیماری کرونا دو هفته است؛ بنابراین افراد مشکوک به این بیماری دو هفته در وضعیت قرنطینه قرار می‌گیرند.

کد خبر 411947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.