گلکسی A۵۱ سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی A۵۱، یکی از جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ بوده که جایگزین گوشی A۵۰ شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی گلکسی A۵۱ دارای صفحه نمایش بسیار جذاب AMOLED است. اندازه نمایشگر این گوشی ۶.۵ اینچ بوده و از رزولوشن ۱۰۸۰P با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ بهره می‌برد. به منظور محافظت از صفحه نمایش این گوشی هوشمند، از شیشه گوریلا گلس ۳ استفاده شده است. شرکت سامسونگ در طراحی این مدل گوشی مانند نوت ۱۰ عمل کرده و روی صفحه نمایش آن یک حفره برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد.

کلید پاور و کنترل صدا در قسمت راست گوشی قرار گرفته و در سمت چپ دستگاه نیز درگاه سیم کارت و کارت حافظه microSD به چشم می‌خورد. در لبه پایینی دستگاه نیز، جک ۳.۵ میلی متری هدفون، پورت USB-C و دریچه اسپیکر تک کاناله گوشی وجود دارد. اسکنر اثر انگشت این گوشی از نوع اپتیکال بوده که زیر صفحه نمایش جای گرفته است. گوشی گلکسی A۵۱ از دوربین چهارگانه بهره‌منداست که به صورت حرف لاتین L در قسمت پشت گوشی قرار داشته و به شکل مستطیل طراحی شده است.

بالاترین لنز دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق به کار می‌رود. لنز اصلی نیز زیر آن قرار دارد که از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. لنز بعدی برای عکاسی فوق عریض به کار می‌رود که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است. یک لنز نیز در کنار سه لنز دیگر و در قسمت زیر فلش قرار گرفته که دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی است و برای عکاسی ماکرو استفاده می‌شود. این گوشی قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه دارد.

گوشی جدید سامسونگ به تراشه اگزینوس ۹۶۱۱،۱۰ نانومتری مجهز است؛ بنابراین قدرت کافی برای اجرای اندروید ۱۰ را دارد. گوشی گلکسی A۵۱ به طور پیش فرض از اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI ۲.۰ سامسونگ برخوردار است. این گوشی در دو مدل با رم ۴ یا ۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. برای این گوشی میان رده یک باتری ۴ هزار میلی آمپری در نظر گرفته شده است که از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

عملکرد باتری این گوشی بسیار خوب است، به طوری که می‌تواند به مدت ۱۳ ساعت به طور مداوم ویدئوی FULL HD پخش کند. متأسفانه امکان شارژ بی‌سیم برای این گوشی وجود ندارد. گوشی گلکسی A۵۱ در چهار رنگ سفید، آبی، صورتی و رنگ خاص Prism Crush Black به فروش می‌رسد؛ رنگ آخر همانطور که از نامش مشخص است، در تماس با نور، طیفی از رنگین کمان را به نمایش می‌گذارد. قیمت این گوشی ۳۵۰ دلار برآورد شده است.

کد خبر 411945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.