توقف پذیرش ایرانی‌ها در فرودگاه‌های ترکیه از ساعت ۲۰/ گرجستان مرز هوایی را بست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه گرجستان امروز مرزهای هوایی خود با ایران را بست، گفت: کشور ترکیه نیز اعلام کرد از ساعت ۲۰ امروز مسافران ایرانی را در فرودگاه‌های خود نمی‌پذیرد.

به گزارش ایمنا، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به آخرین وضعیت پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی داخلی، اظهار کرد: کشور گرجستان امروز اعلام کرد که پروازهای ایران را نمی‌پذیرد.

وی افزود: کشور ترکیه نیز اعلام کرد از ساعت ۲۰ امشب مسافران ایرانی را در فرودگاه‌های خود نمی‌پذیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: پیش از این کشور ترکیه اعلام کرده بود در ازای صدور برگه سلامت، مسافران ایرانی امکان ورود به این کشور را دارند، اما امروز تصمیم گرفتند که فعلاً مسافران ایرانی را پذیرش نکنند.

وی عنوان کرد: از آن منظر که پیش از این بعضی از هموطنان ایرانی در قالب تورهای گردشگری به ترکیه رفته بودند و باید به کشور برگردند، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی‌به صورت یک سر خالی بدون مسافر به سمت ترکیه پرواز می‌کنند تا مسافران ایرانی را به کشور برگردانند؛ در این راستا پذیرش پروازهای ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه فقط جهت انتقال مسافران ایرانی از ترکیه به ایران است.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر پروازی در آسمان به سمت ترکیه داریم؟ گفت: احتمالاً پروازی به همراه مسافر به سمت ترکیه داریم، اما باید دید چگونه می‌توان مشکل را رفع کرد؛ فعلاً که کشور ترکیه با افزایش آمار شیوع کرونا در ایران، از پذیرش مسافران ایرانی خودداری کرده است.

وی با بیان اینکه کشورهای کویت و عراق هم پیش از این اعلام کرده بودند که فعلاً پروازهای ایرانی را نمی‌پذیرند، گفت: در این راستا فعلاً چهار کشور از پذیرش مسافران ایرانی در فرودگاه‌های خود، خودداری می‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 411942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.