هدف دولت، کنترل کرونا در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات است

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: اطمینان می‌دهیم که همه توان خود را به کار گیریم تا سلامت مردم تأمین شود از این رو بلافاصله ستاد پیشگیری و مقابله را تشکیل داده و همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در یکی از سخت‌ترین ایام حیات انقلاب اسلامی و در شرایط سخت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ملت ایران برای تکریم نهاد انتخابات و دفاع از «حق انتخابِ» خویش، به پای صندوق‌های رأی رفتند و برای سرنوشت خود تصمیم گرفتند.

وی با بیان اینکه باید نهاد انتخابات در ایران را زنده نگه‌داریم و صرف نظر از نتیجه و گرایش سیاسی منتخبان، از نفسِ حضور مردم تشکر می‌کنیم، ضمن تبریک به نمایندگان منتخب ملت گفت: همان‌طور که رئیس جمهور نه تنها نماینده ۲۴ میلیون رأی دهنده به خویش بلکه نماینده ۴۱ میلیون رأی دهنده و همه ملت ایران است از روز افتتاحیه مجلس یازدهم، مجلس هم نماینده نه فقط ۴۲ درصد رأی دهنده، بلکه وکیل همه ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: مردم اکنون انتظار دارند که نمایندگان به عنوان نماینده منافع ملی، مصالح ملی و حقوق همه ملت ایران عمل کنند، طبق قانون اساسی هر نماینده مجلس نه در برابر مردم حوزه انتخابیه خود که در برابر کل ملت ایران مسئول است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از آغاز، با دفاع از حق مشارکت، در پی گسترش رقابت در انتخابات بود و با وجود سخت‌گیری‌ها در رایزنی‌ها چه در نهان و چه در آشکار برای رشد مشارکت سیاسی کوشید.

روحانی همچنین با قدردانی از تمامی کسانی که در اجرا و برگزاری این انتخابات تلاش کردند، گفت: از مجریان انتخابات و از همه کسانی که در سراسر کشور در برگزاری این انتخابات تلاش کرده همچنین از نیروهای انتظامی که امنیت را برقرار و از اصحاب رسانه که به دقت و حساسیت، فضای انتخابات را منعکس کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع بیماری کرونا با اعلام همدلی و همبستگی با همه مردم ایران و به خصوص شهروندان شهرهایی که چند تن از هم وطنان در آنجا جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند، به اقدامات گسترده دولت برای مبارزه و ریشه کنی این بیماری پرداخت و خطاب به ملت ایران اظهار کرد: اطمینان می‌دهیم که همه توان خود را به کار گیریم تا سلامت مردم تأمین شود از این رو بلافاصله ستاد پیشگیری و مقابله را تشکیل داده و همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی هر اقدامی را که لازم است برای سلامت عمومی انجام خواهند داد، گفت: هدف کنترل بیماری در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات ممکن است و مسئولیت و فرماندهی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اقدامات خودسرانه افراد یا دستگاه‌ها در این مساله به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

وی با اشاره به کارگروه اقدام مالی (FATF) عنوان کرد: در مورد FATF نظر دولت و مجلس مشخص بود و همه اقدامات اجرایی را انجام داد و لوایح چهارگانه از جمله دو لایحه پالرمو و CFT را نیز به تصویب رساند، قصد دولت، اعلام تصمیم جدی نظام در مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته و تأمین مالی تروریسم بود.

روحانی تاکید کرد: تلاش این بود اجازه ندهیم علی‌رغم اینکه پیشتاز مبارزه با پول شویی و مقابله با تروریسم هستیم توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان ناقض این اقدامات معرفی شویم.

وی گفت: در هر حال FATF ، عدم تصمیم جمعی خارج از اختیار دولت و مجلس را بهانه قرار داده و مصوبه‌ای خلاف مصالح ملت ایران صادر کرد که همانگونه که انتظار می‌رفت موجب خرسندی آمریکا شد و توجیه‌گر تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی خواهد بود، اینک وقت آن است که آنها که بهانه به دست آمریکا داده‌اند، پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه خود باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی و تجاری برنامه‌ریزی لازم برای تجارت در شرایط تحریمی انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند آثار منفی آن بر اقتصاد و مبادلات بین‌المللی را به حداقل برسانند، گفت: البته محدودیت تحریم‌های آمریکا خیلی شدیدتر و بیشتر از محدودیت‌های FATF است، اما تلاش دولت برای آن بود که مصوبه FATF ، مجوزی به دولت آمریکا برای فشار بیشتر به طرف‌های تجاری ما ندهد.

وی تاکید کرد: این حق ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نبود و نیست که در حالی که پیشتاز مبارزه با تروریسم و پولشویی است در لیست اقدام تقابلی یک نهاد بین‌المللی قرار گیرد.

کد خبر 411937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.