۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کرونا در مازندران قربانی گرفت

شناسایی سه فرد مشکوک به کرونا در افغانستان، کشف جسد مرد ۶۰ ساله گم شده خلخالی در زنجان، خفگی مادر و پسر جوان البرزی در خانه و تعطیلی موزه‌های تهران بر اثر کرونا، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری _یکشنبه ۴ اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جان‌باختن یک نفر بر اثر ابتلا به بیمای کرونا ویروس در تنکابن خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأیید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان، گفت: مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان شهرستان تنکابن تأیید شد.

موسوی افزود: جسد این فرد تا اعلام نهایی نتیجه آزمایش‌های کرونا ویروس در سردخانه نگهداری می‌شود تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.

وی گفت: آمار ابتلا به بیماری کرونا ویروس در کشور از طریق ارتباطات وزارت بهداشت پس از انجام آزمایش‌های تشخیصی اعلام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس شباهت زیادی به آنفلوانزا و سرماخوردگی دارد، افزود: تاکنون آزمایشات مثبت کرونا در شهروندان مازندرانی دریافت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فارس گفت: آزمایش ابتلا به بیماری کرونا ویروس تنها از افراد مشکوک به این بیماری گرفته می‌شود.

شناسایی سه فرد مشکوک به کرونا در افغانستان

دولت افغانستان امروز یکشنبه از شناسایی سه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا (کووید -۱۹) خبر داد.

خبرگزاری افق افغانستان به نقل از «وحیدالله مایار» سخنگوی وزارت بهداشت عمومی نوشت: سه شهروند کشور که اخیراً از ایران به هرات برگشته‌اند، علائم مشکوک به ابتلاء به کرونا را دارند و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

قرار است تا ۲۴ ساعت آینده نتیجۀ قطعی آزمایشات پزشکی این سه نفر اعلام شود.

به گفته مایار از آنجا که امکان انجام آزمایشات تشخیص این بیماری در ولایت هرات وجود ندارد، نمونه‌های مشکوک برای تشخیص به وزارت صحت عامه افغانستان فرستاده شده است.

این در حالی است که چین امروز یکشنبه همزمان با اعلام تعداد موارد جدید آلوده به ویروس کرونا، تاکید کرد که شمار عفونت‌های تازه همچنین مرگ و میر در خارج از استان هوبئی، کانون ظهور و انتشار این ویروس، رو به کاهش است.

کشف جسد مرد ۶۰ ساله گم شده خلخالی در زنجان

جسد یک مرد ۶۰ ساله اهل روستای کمر از توابع بخش خورش شهرستان خلخال که از اویل دی ماه امسال مفقود شده بود در حوالی یک روستای استان زنجان پیدا شد.

بخشدار بخش خورش‌رستم خلخال روز یکشنبه گفت: ۱۰ روز تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با استفاده از سگ‌های جستجوگر بی نتیجه بود اما موضوع به استان‌های همسایه اطلاع رسانی شده بود و امروز خبر پیدا شدن جسد وی در رودخانه قزل اوزن در حوالی روستای گزمه در استان زنجان به بخشداری خورش رستم اعلام شد.

نصیری گفت: هم اکنون ماموران انتظامی و دیگر مراجع ذیر بط برای تحویل جسد و انجام مراحل قانونی از جمله علت مرگ این فرد به محل پیدا شدن جسد اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: به احتمال قوی خاقان خسروی مرد ۶۰ ساله و باغبان روستای کمر پس از افتادن در داخل رودخانه پرآب و خروشات رودخانه از طریق آب به پایین دست رودخانه کشیده شده و جسد او را آب به یکی از چم‌های پایین دست رودخانه انتقال داده است.

وی افزود: این روستایی روز جمعه ششم دی ماه از منزل خارج شده و تا امروز به محل سکونت خود در این روستا مراجعه نکرده بود.

این شخص دچار عارضه حواس پرتی بوده و آخرین بار در حوالی یک روستا از توابع بخش کاغذکنان شهرستان میانه استان آذربایجان‌شرقی در همسایگی روستای کمر خلخال مشاهده شده بود.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان واقع است.

کرونا موزه‌های تهران را تعطیل کرد

ویروس کرونا موجب تعطیلی موقت موزه‌ها در پایتخت شد.

استاندار تهران گفت: سامانه حضور و غیاب با اثرانگشت در دستگاه‌های اجرایی استان تهران تا ۱۵ اسفند تعلیق شدند.

رئیس پلیس راه مازندران از مسدود شدن مقطعی جاده هراز در روزهای ۵ و ۶ اسفند خبر داد.

تمامی مسابقات پیش روی فدراسیون کشتی در اسفندماه با توجه به ضرورت مقابله با گسترش ویروس کرونا لغو شد.

خفگی مادر و پسر جوان البرزی در خانه

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی البرز گفت: بر اثر نشت گاز منوکسید کربن، یک پیرزن و پسر جوانش در شهرستان کرج جان باختند.

سرهنگ سیدمجید فیض جعفری روز یکشنبه اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت ۲ نفر در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن در منطقه گلهشر کرج بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کلانتری ۳۲ گلشهر قرار گرفت.

ماموران با اعزام به محل حادثه و بررسی موضوع متوجه شدند یک پسر جوان و مادر سالخورده اش در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است.

از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون حدود ۲۸۰ نفر در استان البرز براثر نشت منوکسیدکربن مسموم و حدود ۲۰ نفر جان باخته‌اند.

کد خبر 411912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.