تشکیل قرارگاه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در شهرداری ساوه

شهردار ساوه از تشکیل قرارگاه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در این شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمهدی حسینی در جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرداری ساوه که به منظور بررسی ابعاد شیوع ویروس کرونا برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در مبارزه با ویروس کرونا، مشارکت عموم مردم و خودمراقبتی برای کنترل شیوع این بیماری است و فعالیت‌های تمام ارگان‌ها در شهر بدون همکاری شهروندان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی عبور از این مسئله آموزش شهروندان است، تصریح کرد: به منظور تحقق این امر باید از طریق حداکثر امکانات تبلیغی و بیلبوردها و ابزارهای فرهنگی شهرداری، اطلاع رسانی تصویری، متنی تاکسیرانی، اتوبوسرانی و هرگونه پوسترهای آگاهی بخش در مراکز عمومی مانند میادین میوه و تره بار، ورزشگاه‌ها و پایانه‌ها انجام شود.

شهردار ساوه افزود: باید آموزش‌های لازم برای پرسنلی که با مراجعان مردمی سرو کار دارند و کارکنان پاسخگو به شهروندان به صورت مستمر ارائه شود.

حسینی تاکید کرد: شستشو و ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، تأسیسات عمومی شهری، تجهیز کارگران پسماند و فضای سبز، تعطیلی آبدارخانه شهرداری و استفاده از وسایل شخصی، ضدعفونی کردن وسایل اداری توسط نیروهای خدماتی، موافقت با مرخصی کارکنان دارای علائم بیماری، محدود کردن مراجعات حضوری ارباب رجوع با استفاده از خدمات غیر حضوری از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مراقبت از شهر و شهروندان جهت شیوع این ویروس در ۲۰ روز آینده نیازمند یک عزم جدی است، افزود: هر قدر به این موضوع بیشتر توجه شود در آینده کمتر آسیب خواهیم دید.

شهردار ساوه گفت: محدود کردن مراجعه حضور مردم در روزهای آینده با هدف حفظ سلامت شهروندان انجام خواهد شد و زمینه برای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در شهرداری از گذشته پیش بینی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 411890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.