قطعی شدن خط اعتباری ۶۳۰ دستگاه واگن در مترو تهران

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از قطعی شدن فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن برای مترو پایتخت خبر داد و گفت: این امر پس از پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهور و نیز جابجایی منابع محقق شد.

به گزارش ایمنا، علی امام در این باره اظهار کرد: مقرر بود دولت، تعداد دو هزار دستگاه واگن برای کلانشهرهای کشور در نظر بگیرد که از این تعداد ۶۳۰ دستگاه آن متعلق به تهران است.

وی با اشاره به اینکه از سه سال گذشته تاکنون وزارت کشور تلاش‌های خود را برای تحقق این موضوع انجام داده است، گفت: حتی در ماه‌های گذشته معاون اول رئیس‌جمهور شخصاً پیگیر این موضوع بود تا با وجود تحریم‌ها فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی پایتخت محقق شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه مشخصات خاص و تعداد واگن‌ها، تهیه و مناقصه بین‌المللی آن برگزار شده است، عنوان کرد: تاکنون تفاهمنامه و قراردادهای مربوطه نیز مبادله شده است.

وی با بیان اینکه نهایی شدن خط اعتباری برای مترو پایتخت و جابجایی منابع محقق شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این خط اعتباری باید در مرحله پرداخت قرار بگیرد تا امکان اجرایی شدن قرارداد وجود داشته باشد.

امام خاطرنشان کرد: دو سال پس از رفع تمام موضوعات مالی، اداری و اجرایی شدن این قرارداد، روند تحویل واگن‌ها آغاز و در مدت زمان سه سال با ۵۵ درصد سهم داخلی سازی، ۶۳۰ دستگاه واگن تحویل می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 411887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.