۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
آمادگی کامل هند در برابر کرونا

هند برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در آمادگی کامل بسر می‌برد و حتی در این زمینه به کشورهای همسایه خود کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هند در تلاش برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا در منطقه جنوب شرقی آسیا است و حتی مقامات این کشور برای مقابله با هر اتفاق احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند که ممکن است برای هر یک از سه مورد بیمار مبتلا به این ویروس جدید در کشورشان اتفاق بیفتد. دبیرکل اتحادیه بهداشت هند (وزیر بهداشت) اعلام کرده که آزمایشگاه‌های این کشور آماده آزمایش نمونه‌های بالینی از موارد مشکوک به ابتلا، از خارج مرزهای خود نیز هستند.

شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) پیشنهاد داده است این آزمایش را برای تمامی کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا انجام دهد و توافق کرده که به‌منظور مدیریت کنترل این بیماری عفونی، غربالگری مسافران به بوتان را انجام و کمک‌های فنی ارائه دهد. بنا بر اطلاعات دریافتی قبلاً نمونه‌های ارسالی از مالدیو نیز در آزمایشگاه‌های این کشور  بررسی و آزمایش شده است.

مؤسسه ملی ویروس‌شناسی در شهر پونا نیز یک آزمایشگاه غددی (nodal laboratory) برای آزمایش عوامل بیماری‌زای خطرناک است که دارای مجوز ایمنی بیولوژیکی سطح ۴ (BSL-۴) از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده است. این مجوز تنها در اختیار مؤسسات و اشخاصی قرار می‌گیرد که مشغول انجام فعالیت‌ها و آزمایش‌های مرتبط با عوامل بیماری‌زای خطرناک هستند. تاکنون ۲۴۲ نمونه دریافت‌شده از مسافران اخیر چین در این مؤسسه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، ۱۰ آزمایشگاه دیگر در هند نیز در حال آزمایش نمونه‌های ارسالی هستند.

وزیر امور خارجه هند نیز خبر از بازگرداندن دانش‌آموزان و دانشجویان هندی و کشورهای همسایه خود از جمله پاکستان داد که برای تحصیل در ووهان بسر می‌بردند. این پیشنهاد از سوی هند برای تمامی کشورهای همسایه ارائه شد اما فقط هفت تبعه مالدیو آن را پذیرفتند. در تاریخ‌های یکم و دوم فوریه این کشور با ارسال هواپیمای ملی خود به مرکز شیوع بیماری، یعنی ووهان، بیش از ۶۰۰ هندی مقیم این شهر را به کشور خود بازگرداند. این کشور همچنین به دلیل ارائه کمک و همبستگی برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا از سوی دولت چین تقدیر شد.

در مسیر بازگشت این افراد به خانه اقدامات ایمنی برای مقابله با شیوع این ویروس در کشور انجام گرفته است. از سوی دیگر مسئولان هندی روزانه در حال بررسی و نظارت بر وضعیت رایج هستند و دولت آموزش‌های لازم را در اختیار افسران بنادر، فرودگاه‌ها و گذرگاه‌ها قرار داده و آن‌ها را به‌طور کامل برای مدیریت عوامل بیماری‌زای خطرناک‌تر هم‌چون ابولا (تب هموراژیک کشنده) آماده کرده است. این افراد همچنین کاملاً به لوازم و امکانات محافظت شخصی در برابر این بیماری مجهز شده‌اند.

وزیر خارجه هند همچنین اعلام کرد که تمامی برنامه‌های نظارت بر بیماری‌های یکپارچه (IDSP) به‌منظور پیگیری شرایط مسافران بازگشته از چین، هنگ‌کنگ، تایوان و سنگاپور انجام شده است. با این حال بنا بر گزارش آژانس خبری ANI (اخبار بین المللی آسیا)، دولت برای مبارزه با شیوع بیماری نیاز به بسته‌های ایمنی بیشتری دارد، البته در حال حاضر تدارکات کافی هم‌چون PPE (تجهیزات محافظ شخصی) برای محافظت از شهروندان در برابر بیماری در این کشور موجود است و هیچ بحران و کمبودی در این رابطه وجود ندارد. دولت‌های ایالتی نیز اقدامات ایمنی و توصیه‌های لازم در این زمینه را ارائه داده‌اند. با این حال داشتن ذخیره‌ای از منابع مورد نیاز همیشه راهکار بهتر و مناسب‌تری برای مقابله با بحران بحساب می‌آید و بنا بر تخمین‌ها، حدود ۵۰ هزار بسته محافظت شخصی برای پزشکان هندی مورد نیاز است.

کد خبر 411883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.