استفاده از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در فضای سبز بیرجند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: ۸۰ درصد درختان کاشته شده در فضای سبز شهری خزان‌پذیر و پهن برگ و ۲۰ درصد دیگر نیز انواع کاج و سرو مناسب با محیط شهر بیرجند است.

به گزارش ایمنا، امیر ابراهیم‌زاده اظهار کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده در دو سال گذشته، در ۱۰ ماه سال جاری میزان مصرف آب در حوزه فضای سبز بیرجند ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ کاهش داشته است.

وی انتخاب گونه‌های کم‌آب بر و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را در کاهش مصرف آب بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: گل‌کاری و گل‌آرایی و نورپردازی در سطح شهر از اقدامات شهرداری و سازمان در طرح استقبال از بهار است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند ادامه‌داد: میزان خرید گل و گیاه برای زیباسازی فضای شهر در بهار و نوروز ۹۹ نسبت به مدت مشابه در بهار ۹۸ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

ابراهیم‌زاده گفت: از دو سال قبل تاکنون در طرح استقبال از بهار از ساخت المان‌های موقت پرهیز شده و هزینه‌های آن در مواردی چون المان‌های ثابت، بهبود وضعیت ورودی‌های شهر و موارد مشابه مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: برای میدان سردار شهید سلیمانی (میدان فرودگاه قدیم) طرح بهسازی داریم و در آینده نیز سردیس سردار در آن میدان نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه در زمینه تقویت و تغذیه درختان سطح شهر، مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده یادآور شد: در بودجه شهرداری برای بحث استقبال از بهار مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد تا پایان طرح ۲۰۰- ۳۰۰ میلیون تومان بیش از این مبلغ را نیز هزینه کنیم.

ابراهیم‌زاده گفت: از آذرماه سال جاری تا امروز بیش از شش هزار اصله درخت در بخش‌های مختلف شهر کاشته شده که بیشتر آن به صورت ترمیمی بوده است.

وی افزود: بلوار خلیج فارس، بلوار مجیدیه، پارک صیاد شیرازی، پارک‌آزادی، بلوار رجایی، بلوار توحید، پارک پونه، بلوار ۹ دی، بلوار مسافر و بلوار پیامبر اعظم از جمله مناطقی است که این درختکاری‌ها در آن انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند افزود: ۸۰ درصد درختان کاشته شده خزان‌پذیر و پهن برگ و ۲۰ درصد دیگر نیز انواع کاج و سرو مناسب با محیط شهر بیرجند است.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه کاشت ۱۰ هزار اصله درخت را به شورای شهر قول داده بودیم، گفت: از این تعداد شش هزار اصله کاشته شده و مابقی نیز تا پایان سال و به ویژه در روز و هفته درختکاری کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر با همین روند فعلی ادامه دهیم امیدواریم میزان درختان و درختچه‌های کاشته شده در سطح شهر بیرجند از مرز ۱۰ هزار اصله نیز بگذرد.

کد خبر 411877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.