اجرای طرح «جمع‌آوری اقلام حجیم اسقاطی» در اصفهان

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای طرح ویژه ایام پایانی سال «طرح جمع‌آوری اقلام حجیم اسقاطی» برای جمع‌آوری پسماندهای حجیم شهروندان خبر داد.

محمد منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و آغاز زمان خانه تکانی توسط شهروندان، برخی اقلام مورد استفاده خانواده‌ها مانند مبل، موکت، میز، کمد، فرش و … مستعمل شده و شهروندان قصد خروج آنها از منزل را دارند.

وی ادامه داد: این نوع پسماندها توسط خودروها و ایستگاه‌های بازیافت تحویل گرفته نمی‌شود و از سوی دیگر نمی‌توان آنها را همراه با پسماند تر بیرون از منزل قرار داد، اما در صورتی که شهروندان نیاز به جمع‌آوری این نوع از پسماندها داشته باشند، باید با سامانه ۱۳۷ و یا واحد اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به شماره تلفن ۳۵۳۱۴۵۳۳ داخلی ۱۱۸ تماس بگیرند.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ضمن درخواست از شهروندان اصفهانی برای مراقبت از محیط زیست شهری و مدیریت صحیح پسماندها در ایام پایانی سال، تصریح کرد: گام اول شهروندان برای آنکه بتوانند در امر مدیریت پسماند نقش خود را به خوبی ایفا کنند، این است که پسماندها را در گروه‌های درست خود طبقه‌بندی کنند، یعنی پسماند خشک شامل شیشه، پلاستیک، فلزات و کاغذ جداسازی و تحویل ایستگاه‌های بازیافت یا خودروهای مجاز جمع‌آوری داده شود و پسماندهای تر نیز پس از جمع‌آوری در کیسه مشکی رأس ساعت ۲۳ تاریخ‌های مقرر جلوی در منزل قرار بگیرد.

وی افزود: شهروندان همچنین باید در ایام خانه تکانی اقلام خطرناکی مانند اسپری‌ها و ادکلن‌ها، قوطی‌ها و تیوپ‌های رنگ، چسب‌ها و … را جداگانه جمع آوری کرده و به ایستگاه بازیافت تحویل دهند و علاوه بر آن جز ویژه پسماندهای خانگی مانند تیغ، سرنگ، ژیلت و باطری را در جعبه ایمن ریخته و سپس تحویل ایستگاه‌های بازیافت دهند.

منوچهری همکاری شهروندان با طرح‌های سازمان پسماند را ضامن توسعه بهداشت و ارتقای کیفیت محیط زیست شهری دانست و گفت: شهروندان با جداسازی گروه‌های مختلف پسماند و تحویل آن به مکان‌های تعیین شده می‌توانند پاکی و نظافت محل سکونت و محیط زیست خود را فراهم کنند.

کد خبر 411867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.