بارش‌ها استان اصفهان را فرامی‌گیرد/ احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به آغاز بارش ها از روز دوشنبه در بسیاری از مناطق استان، گفت: آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد شهری و جاده ای و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان اصفهان پیش بینی می شود.

ویکتوریا عزتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد استان اصفهان می‌شود، اظهار کرد: فعالیت این موج ناپایدار از مناطق غربی استان آغاز می‌شود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه بسیاری از مناطق را دربرمی گیرد؛ بارش باران و تگرگ، گاهی رگبار شدید و رعد و برق در بسیاری از مناطق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در نیمه غربی استان انتظار می‌رود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: خوروبیابانک با دمای ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

عزتیان با بیان اینکه وضعیت جوی امروز استان به صورت صاف تا قسمتی ابر و وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعد از ظهر است، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هفت درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

به گزارش ایمنا براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان از اواسط روز دوشنبه پنجم تا چهارشنبه هفتم اسفندماه بارش رگبار شدید باران و برف در غرب، جنوب غرب و مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود از این رو احتمال وقوع سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و بالا آمدن سطح رودخانه‌های محلی وجود دارد که در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای عبور از سیلاب احتمالی و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها ضروری است.

کد خبر 411857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.