صدای هنرمندان را مانند صدای کارگران شهرداری بشنوید

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صدای هنرمندانی که چراغ برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری شهرداری را روشن نگه داشته و می‌دارند شنیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته وکیل‌مدافع اظهار کرد: این هفته گرامیداشت امضایی است که مرحوم دکتر محمد مصدق به عنوان تحقق اراده ملت در تأسیس کانون وکلای مستقلِ از حاکمیت ذیل لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری نهاد.

وی با بیان این که این استقلال، یک دانش‌آموخته حقوق را از یک متخصص به یک حقوق‌بان تبدیل می‌کند، افزود: واقعیت این است که شرایط بیرونی و درونی نهاد وکالت سال‌ها است به سمت و سویی پیش رفته که استفاده از عنوان جشن را بسیار خوش‌بینانه می‌نمایاند و باید امیدوارانه به لفظ "گرامیداشت" بسنده کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با استناد به پیام رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران، ادامه داد: نه عدول معدودی از دارندگان پروانه وکالت از قسم و رسالت شغلی، به شرافت ذاتی وکالت لطمه می‌زند و نه تخفیف آن به "کسب‌وکار" از ناحیه عده‌ای که یا رسالت وکالت را نمی‌شناسند و یا حاکمیت قانون را تاب نمی‌آورند و مخالفتشان را متوجه وکالت می‌کنند.

وی مرحوم بهمن کشاورز را یار دیرین و مدافع استقلال کانون‌های وکلا دانست و از مسئولان قضائی خواست با سعه صدر و با اعمال راهکارهای قانونی، وکلای زندانی آزاد شوند.

مزروعی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر در جلسه اخیر خود قصد بررسی دو لایحه متمم بودجه و اصلاح بودجه سال ۹۸ را داشت اما متأسفانه به‌جز یک نفر از نمایندگان معرفی شده لوایح تقدیمی سایر افراد با وجود دعوت و اطلاع قبلی در جلسه حاضر نشدند.

وی به معاونان و مدیران ارشد شهرداری یادآوری کرد که جاده همراهی و همکاری و حمایت دوطرفه است و خاطرنشان کرد: لایحه تقدیمی حتی از تفصیل و جزئیات و برش‌های لازم که رسیدگی به این دو لایحه حجیم را در فرصت اندک باقیمانده میسر سازد، برخوردار نبود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که مدیریت شهری از خدمات اقشار متنوعی بهره می‌برد که در بین آنها کارگران و هنرمندان شرایط به مراتب سخت‌تری در شب عید دارند، گفت: صدای کارگران هرچند به سختی اما به هر حال به گوش مدیران ارشد شهری می‌رسد اما صدای هنرمندانی که چراغ برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری شهرداری را روشن نگه داشته و می‌دارند شنیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرداخت مطالبات هنرمندان با تأخیرات غیرقابل مسامحه روبرو است بنابراین از شهردار اصفهان می‌خواهم همان حساسیت و اولویتی که برای پرداخت حقوق کارمندان و دستمزد کارگران قائل می‌شود برای حق‌الزحمه هنرمندان نیز نشان دهد.

کد خبر 411854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.