کرونا با مسابقات فوتبال جهان چه کرد؟

سازمان لیگ بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان شب گذشته در اطلاعیه‌ای رسما اعلام کرد که مسابقات باقی مانده از این هفته لیگ برتر بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود تا از شیوع کرونا جلوگیری شود؛ تصمیمی که به نظر محصول تمام ایرانی مسئولان سازمان لیگ است و تاکنون مصداقی در سایر کشورها نداشته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته شدت گرفتن شیوع کرونا در کشور، مسئولان ورزش را به تکاپو انداخت تا برای جلوگیری از انتقال این ویروس در اماکن ورزشی، چاره‌ای بیاندیشند. در پایان سازمان لیگ و سایر دستگاه‌ها از میان دو راهی لغو و یا برگزاری دیدارها بدون حضور تماشاگران، انجام مسابقات بدون هوادار را برگزیدند. تصمیمی که اعتراض باشگاه‌هایی که قصد استفاده از فرصت میزبانی برای خود را داشتند، به همراه داشت و در این بین صدای اعتراض سپاهانی‌ها بلندتر بود؛ زیرا آن‌ها در مسابقه مرگ و زندگی خود برای قهرمانی، حفظ رکورد هتریک و جلوگیری از پوکر قهرمانی حریف دیرینه‌شان باید در خانه به مصاف سرخ‌پوشان پایتخت بروند.

ایران تنها محل اثر ویروس کرونا بر فوتبال نبوده است، بلکه این ویروس مسابقات داخلی چندین کشور جهان را نیز با مشکلاتی روبرو کرده‌است که در ادامه آنها را بررسی کرده ایم تا مشخص شود در سایر نقاط جهان برخورد فدراسیون‌های فوتبال با ویروس کرونا چگونه بوده است؟

لغو تمامی مسابقات فوتبال داخلی چین

چین که تاکنون حدود ۸۰ هزار مبتلا به کرونا و بیش از هزار فوتی از این بیماری را به خود اختصاص داده و به عنوان پایتخت و مبدا این ویروس در جهان شناخته می‌شود، خیلی زود تصمیم گرفت تا در خصوص دیدارهای فوتبال راه‌حل پیشگیرانه‌ای را پیشنهاد کند. آن‌ها در حالی که قرار بود در ۲۲ فوریه سوپر لیگ‌شان استارت بخورد، در ۱۰ بهمن‌ماه تصمیم گرفتند تا تمامی مسابقات فوتبال چین را لغو کنند تا از ازدحام استادیوم‌ها و شیوع بیشتر این بیماری در کشور خود جلوگیری کرده باشند. همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز تصمیم گرفت تا میزبانی نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان را به دور برگشت منتقل کند و باشگاه‌های چینی را موظف کرد تا در سه دیدار نخست خود به سایر کشورهای شرق آسیا مسافرت کنند.

کره جنوبی و لغو چندین مسابقه

کره جنوبی، همسایه شمالی چین ۵۲ مورد مبتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده و از این میان تنها یک فوتی در میان این افراد به ثبت رسیده است. با این حالی کره‌ای‌ها ریسک نکردند و بازی تیم دائگو برابر پوهانگ استیلرز و بوسان را لغو و به تاریخ دیگری موکول کردند. دائگو چهارمین شهر پر جمعیت کره جنوبی است و بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، از همین شهر هستند.

نخست وزیر ایتالیا دستور لغو سه مسابقه سری آ را صادر کرد

وزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در ساعات پایانی شب گذشته به وقت محلی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان‌های لومباردیا و ونتو واقع در شمال این کشور، همه مسابقات ورزشی این دو استان لغو خواهد شد. با این حساب سه مسابقه سری آ نیز لغو خواهد شد که این سه دیدار عبارتند از:

اینتر-سمپدوریا

آتالانتا-ساسولو

هلاس ورونا-کالیاری

به گزارش ایمنا، آنچه مشخص است در هیچیک از نقاط جهان به برگزاری بازی‌های فوتبال بدون حضور تماشاگران حکم داده نشده است تا حق میزبانی هیچ تیمی ضایع نشود. به نظر می‌رسد برگزاری این چنینی مسابقات فوتبال نسخه‌ای تمام ایرانی است که سازمان لیگ ایران برای مسابقات باقی مانده از این هفته لیگ برتر چیده است. اتفاقی که می‌تواند به خاطر فشردگی برنامه لیگ برتر باشد، اما این تصمیم می‌تواند اثر مستقیمی در تعیین قهرمان این فصل فوتبال کشورمان بگذارد.

کد خبر 411849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.