کرونا بیماری وحشتناکی نیست/ آگاهی بیماری همه‌گیر را در هم می‌شکند

متخصص حوزه ویروس شناسی گفت: کرونا بیماری وحشتناکی نیست؛ بیمارستان‌های کشور تجهیز شده‌اند و جای نگرانی بیهوده وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، احسان عارفیان متخصص حوزه ویروس شناسی درباره کرونا و نگرانی‌ها از ابتلا به آن اظهار کرد: "هر بیماری شاخص‌های خود را دارد که بعضی از این شاخص‌ها با ساختار ویروس مرتبط است. در حال حاضر کرونا را با آنفولانزا مقایسه می‌کنند. این مقایسه برای دانستن اینکه کرونا در ویروس شناسی چه جایگاهی دارد مثال خوبی است، زیرا مردم با آنفولانزا آشنایی دارند."

مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علائم این بیماری و مشکلات تنفسی حادتر آن را عاملی برای مراجعه بیشتر به بیمارستان‌ها می‌داند و گفت: " باید پیشگیری‌های لازم را برای مبارزه با شیوع بیماری انجام دهیم. با توجه به محدودیت ظرفیت حمایتی بیمارستان‌ها باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر دوره کمون این بیماری است که این دوره نسبت به آنفولانزا طولانی‌تر است و احتمال پخش بیماری را افزایش می‌دهد. همه اقدامات مانند تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و عدم حضور در اجتماعات نیز برای کنترل سرایت ویروس است.

این متخصص حوزه ویروس شناسی نزدیک شدن به فصل تابستان را عاملی برای فروکش کردن شیوع آن دانست و بیان کرد: "کرونا بیماری وحشتناکی نیست. خوشبختانه بیمارستان‌های کشور تجهیز شده‌اند و جای نگرانی بیهوده وجود ندارد. کنترل و رعایت نکات بهداشتی قطعاً عاملی تاثیرگذار است تا افراد کمتری درگیر شوند و مهم‌تر از آن سرعت انتشار ویروس را کم کنیم. البته ترس به جا خوب است و باعث می‌شود افراد موضوع را جدی بگیرند و با رعایت نکات بهداشتی، ویروس کنترل شود."

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر 411844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.