اعزام پنج تیم عملیاتی به مناطق متأثر از زلزله آذربایجان غربی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: پنج تیم ارزیاب و عملیاتی به مناطق متأثر از زمین لرزه ۵.۷ ریشتری استان آذربایجان غربی اعزام شده و تا کنون تنها ترک خوردگی جزئی دیوارهای منازل در ۱۰ روستا گزارش شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی درباره زمین لرزه آذربایجان غربی، اظهار کرد: ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه امروز یکشنبه ۴ اسفندماه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ در مقیاس امواج درونی در ۶ کیلومتری زمین حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند .۳۲ روستاها تا شعاع ۱۵ کیلومتری وجود دارد و ۱۵ هزار و ۷۹۰ نفر متأثر از وقوع زمین لرزه هستند.

وی با تاکید بر اعزام ۵ تیم ارزیاب و عملیاتی از شهرستان‌های خوی و سلماس، گفت: ۳ تیم از شخرستان خوی و ۲ تیم از شهرستان سلماس به منظور بررسی وضعیت هموطنان در مناطق متأثر از سیل به منطقه اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره گزارش خسارت‌های مالی، تصریح کرد: تاکنون خسارت جزئی و ترک خوردگی در روستاهای قطور، بلجوک، درنالیک، رازی، گوگرد، حبش، حصار و هندوان از توابع شهرستان خوی و بوشحاران و گریاویج از توابع شهرستان سلماس از سوی تیم‌های ارزیاب هلال احمر گزارش شده است.

کد خبر 411842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.