توصیه‌های لازم به ایثارگران برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس در قالب اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را خطاب به ایثارگران ارائه کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، متن اطلاعیه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به این شرح است:

ایثارگران عزیز، همان‌گونه که مستحضرید بیماری کرونا از نوع ویروسی بوده و راه‌های انتقال آن یا مستقیم از طریق قطرات ریز تنفسی به دنبال سرفه و عطسه به افراد دیگر و یا غیرمستقیم با تماس دست به اشیا و سپس انتقال آن به چشم و دهان و بینی افراد سالم است. همچنین این بیماری در افراد با مشخصات ذیل با عوارض و خطرات بیشتری همراه است:

۱- افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت، بیماری‌های مزمن ریه (مانند جانبازان شیمیایی)، بیماران با نارسایی مزمن کلیه، ریه، قلب، کبد حتی اگر بیماری آن تحت کنترل باشد و یا بیمارانی که در حال حاضر عفونت فعال مانند عفونت ادراری، تنفسی، گوارشی و… دارند و نیز ابتلاء به انواع سرطان.

۲- افرادی که داروهای ضد درد، داروهای کورتونی، داروهای ضد سیستم ایمنی در بیماران روماتیسمی و یا پیوند عضو شده، داروهای شیمی‌درمانی استفاده می‌کنند و یا تحت رادیوتراپی جهت بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

۳- افراد با مشکلات حرکتی خصوصاً جانبازان نخاعی، جانبازان با انواع ضایعات مغزی و... .

با عنایت به آخرین اطلاعات و مطالعات در سطح کشور و جهان بهترین راه مبارزه و جلوگیری از گسترش این بیماری رعایت دقیق موازین بهداشتی و نکاتی است که به آن اشاره می‌شود:

۱- عدم خروج از منزل افراد فوق و یا حداقل پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و محل‌های پرازدحام.

۲- رعایت بهداشت دست با شستشوی مکرر و منظم با آب گرم و صابون و توجه به عدم تماس دست با صورت و چشم‌ها و دهان و بینی قبل از شستشوی دست‌ها، ضمناً به‌محض ورود به منزل نسبت به شستشوی دست‌ها اقدام شود.

۳- عدم عیادت از بیماران تب‌دار با سرفه و یا حتی بدون سرفه و در صورت امکان عدم عیادت و تماس با بیماران بستری در مراکز درمانی.

۴- در صورت بروز هرگونه علائم تب، سردرد و سرفه خشک یا تنگی نفس، خستگی و یا بی‌اشتهایی، ضمن رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال احتمالی از تماس با فاصله کمتر از یک و نیم متری با خانواده خودداری شود.

کد خبر 411838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.