نمی‌توانیم بگوییم چون ایتالیا لغو کرده‌، لیگ را لغو کنیم/ جدول جای لغو بازی ندارد

سرپرست سازمان لیگ گفت: موضوع کرونا مدل فنی فوتبال نیست و یک پدیده اجتماعی و بحرانی است که پیش آمده و مدیریتش به عهده سازمان‌های بالادست از جمله وزارت بهداشت است. دستورالعملی که برای ما ابلاغ کردند مبنی بر لغو است و ما موظف به اجرا هستیم و تصمیم گیرنده نیستیم.

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با دلیل لغو نکردن دیدارهای باقی هفته بیستم لیگ برتر به دلیل کرونا و برگزاری آن‌ها بدون حضور تماشاگران برخلاف سایر کشورها، اظهار کرد: تصمیم گیرنده این موضوع بنا به شرایط اجتماعی سازمان‌های بالا دستی هستند. در سایر کشورها شاید شرایط قرنطینه یک منطقه فراهم باشد، اما هر منطقه و کشور شرایط خاص خودش را دارد و نمی‌توانیم بگوییم چون ایتالیا لیگ برتر فوتبال خودش را لغو کرده ما نیز لیگ را لغو کنیم، یا اینکه چون لیگ برتر انگلیس برگزار می‌شود، ایران هم از آنها پیروی کند.

وی افزود: این موضوع مدل فنی فوتبال نیست و یک پدیده اجتماعی و بحرانی است که پیش آمده و مدیریتش به عهده سازمان‌های بالادست از جمله وزارت بهداشت است. دستورالعملی که برای سازمان لیگ ابلاغ شده، مبنی بر لغو است که موظف به اجرای این ابلاغ هستیم. برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر یا با تماشاگر بنا به شرایط هر کشور و یا منطقه متفاوت است.

ستاد مدیریت بحران باید تصمیم‌گیری کند که بازی‌ها را لغو کند

سرپرست سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به اعتراض باشگاه سپاهان و شهر خودرو و بیانیه‌ای که این دو باشگاه صادر کردند، آیا امکان لغو دیدارهای امروز وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: جدول جای لغو بازی‌های لیگ برتر را ندارد، اما برخی از بحران‌ها و پدیده‌های اجتماعی است که بر شرایط روزمره حاکم می‌شود مانند زلزله، صاعقه، سیل و یا ویروس که قابل پیش بینی نیست و ستاد مدیریت بحران مربوطه باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید:

از لغو دیدار حذفی به علت آلودگی تا لغو نکردن به خاطر کرونا!

سپاهان-پرسپولیس لغو یا بدون تماشاگر؟

تابش خواستار لغو دیدار سپاهان و پرسپولیس شد

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم تقویم سازمان لیگ جا دارد تا بازی‌ها لغو شود یک بحث فنی است، اما تصمیم گیری به خاطر شرایط فعلی جامعه فراتر از مسائل فنی است. در اصل باید به مدیریت اجتماعی و شهری کمک کنیم. الان که مدارس تعطیل‌شده است، کسی نمی‌گوید که نظام آموزشی شش ساعت در روز کم شده و اینها باید در جای دیگر جبران شود. کرونا یک پدیده است که مدیریتش از جای دیگر صورت می‌گیرد و همه ما، باشگاه‌هایمان و مردم موظف هستیم که کمک کنیم تا سلامتی بچه‌ها، خانواده‌ها و افراد حفظ شود.

فقط مجری دستوراتیم

سهیل مهدی در خصوص اینکه اگر تصمیم‌گیری در رابطه با بحث کرونا در اختیار آن‌ها نبوده است، چگونه قبلاً به دلیل آلودگی بازی‌ها را لغو می‌کردند؟ تصریح کرد: با توجه به دستوراتی که وزارت بهداشت داد، عمل کردیم. مجری دستوراتی هستیم که بر اساس شرایط اجتماعی صادر می‌شود و فقط مسابقات را برگزار می‌کنیم. الان وزارت بهداشت شرایط را به صورتی می بیند که باید شیوع ویروس کنترل شود و سازمان لیگ باید به این موضوع کمک کند.

به گزارش ایمنا، در حالی که بلیط فروشی دیدارهای این هفته از مسابقات از چند روز پیش شروع شد، دیروز شایعه‌ای به وجود آمد مبنی بر اینکه سازمان لیگ در نظر دارد مسابقات باقی‌مانده از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال را بدون حضور تماشاگران برگزار کند. این موضوع خیلی زود واکنش باشگاه‌هایی که در این هفته میزبان بودند را در برداشت و سپاهان که شاید در حساس‌ترین بازی فصل خود باید مقابل پرسپولیس تهران به میدان می‌رفت موضع سختی را گرفت و اعلام کرد بدون حضور هواداران بازی نمی‌کند. بلاتکلیفی اما تا پاسی از شب ادامه داشت در حالی که مشخص شد تقابل استقلال و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران خواهد بود، اما باشگاه سپاهان در توئیتر خود نوشت که هیچ گونه اعلام رسمی به این باشگاه در خصوص مسابقه صورت نگرفته است و هواداران فردا در نقش‌جهان حاضر خواهند بود.

سایت باشگاه پرسپولیس به این اطلاعیه سپاهان واکنش نشان داد و بیان کرد که در جلسه هماهنگی روز گذشته سهیل مهدی تاکید کرده که برگزاری رقابت‌ها بدون حضور تماشاگران خواهد بود. بالاخره در آخرین ساعات روز گذشته سازمان لیگ رسماً این موضوع را اطلاع رسانی کرد؛ موضوعی که واکنش سپاهان و شهر خودرو را در برداشت. صبح امروز نیز هیئت فوتبال استان اصفهان مهر تأییدی بر این اتفاق زد که دیدار الکلاسیکو عصر امروز فوتبال ایران محروم از هواداران دو تیم شده است و در نهایت باشگاه سپاهان درخواست کتبی برای لغو دیدار سپاهان و پرسپولیس به سازمان لیگ و فدراسیون ارسال کرده است.

کد خبر 411812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.