موزه‌های استان‌های در معرض تهدید شیوع کرونا تعطیل شدند

مدیر اداره کل موزه‌ها خبر داد: موزه‌ها و اماکن تاریخی زیرنظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان‌هایی که در معرض تهدید شیوع کرونا قرار دارند تا پایان هفته تعطیل شدند.

به گزارش ایمنا، با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور صادر و اعلام کرد که برنامه‌های هنری و سینمایی تا پایان هفته تعطیل خواهد بود، به دنبال آن نیز مدارس و دانشگاه‌های تهران و ۱۰ استان دیگر که در معرض تهدید کرونا هستند، تعطیل اعلام شدند.

محمدرضا کارگر مدیر اداره کل موزه‌ها- نیز در خصوص تعطیلی موزه‌ها گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران و استان‌هایی که در معرض تهدید هستند، تعطیل شدند.

او ادامه داد: این تعطیلی شامل تهران و همه‌ی استان‌هایی می‌شود که قبلاً مدارس، دانشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی آن‌ها تا پایان هفته تعطیل اعلام شده‌اند.

کارگر تعطیلی موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی را در صورتی ادامه‌دار دانست که وزارت بهداشت همچنان لزوم آن را تأیید کند.

تا کنون همه‌ی دانشگاه‌های استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گلستان، گیلان و مازندران تا پایان هفته تعطیل شده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 411808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.