صوفی: مجلس آتی با سیاست خارجی همراهی کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر مجلس آتی قرار باشد کاری را پیش ببرد، باید با سیات خارجی همراهی کند و چوب لای چرخ دولت نگذارد و سعی کند تنش ها را برطرف کند.

به گزارش ایمنا، علی صوفی اظهار کرد: با توجه به ابرچالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم و خیلی هم آشکار است، طبیعی است که جامعه از مجلس آتی انتظار دارد در جهت حل مشکلات اقتصادی و سیاسی اقدام کند.

وی افزود: اولویت اول موضوع معیشت مردم است. مردم اداره زندگی‌شان از دست‌شان رفته است. پس اولین اولویت باید حل مسائل اقتصادی باشد. در این راستا یکسری اقدامات کوتاه مدت و فوری لازم است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: رفع فساد از سیستم اداری و اقتصادی ایران از دیگر موضوعاتی است که مجلس آتی باید برطرف کند. فساد هر اقدامی را بی اثر می‌کند. باعث می‌شود آن‌هایی که نفوذ دارند از فرصت‌ها استفاده کنند و به فسادشان ادامه دهند. سلامت مالی باید به صورت فرهنگ درآید. در پروژه‌های مهم همواره رد واگذاری‌ها و ضد و بندها دیده می‌شود. اصلاً این رفتار رایج شده؛ در حالی که این موضوعات در اوایل انقلاب دیده نمی‌شد یا اگر بود سریع روشن می‌شد و با آن مبارزه می‌کردند. تا این فسادها هست شکاف طبقاتی هم وجود خواهد داشت و چرخه قدرت و ثروت از فساد استفاده می‌کنند.

صوفی همچنین گفت: مشکل بعدی ما در سیاست خارجی است؛ مجلس آینده باید در سیاست خارجی خیلی ظریف و دقیق عمل کند؛ باید سعی کند به دستگاه دیپلماسی کمک کرده و جناح بندی‌ها را کنار بگذارد. تندروها هم در مقابل ظریف بودند، هم مقابل برجام و هم جلوی روابط بین‌المللی را می‌گرفتند. اگر بخواهند در مجلس آتی هم آن مسیر را پیش ببرند کارمان به جاهای باریک می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مجلس آتی قرار باشد کاری را پیش ببرد، باید با سیاست خارجی همراهی کند و چوب لای چرخ دولت نگذارد و سعی کند تنش‌ها را برطرف کند. چه در سطح منطقه و چه اروپا و امریکا نیازمند حل تنش‌ها هستیم. این موضوعات اولویت‌هایی است که برای خروج از بن‌بست‌هایی که داریم باید در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 411803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.