خدمات شهرداری بجنورد در گلستان شهر متوقف می‌شود

شهردار بجنورد گفت: شهرداری در حال حاضر خدمات جمع‌آوری پسماند و رفت و روب منطقه گلستان‌شهر را انجام می‌دهد، اما دیگر قادر به تأمین هزینه‌های آن نیست و به ناچار ارائه این خدمات متوقف خواهد شد.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی با بیان اینکه شهرداری ۶۰ میلیارد ریال در منطقه گلستان شهر هزینه کرده است، اظهار کرد: این نهاد دیگر توان مالی ادامه خدمات‌رسانی به مجموعه مسکونی گلستان‌شهر را ندارد و در صورت تحقق نیافتن تعهدات راه و شهرسازی در قبال ساکنان این منطقه، خدمات خود را متوقف خواهد کرد.

وی ادامه داد: مدیریت مجموعه مسکونی گلستان شهر در بجنورد، به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه مسکن مهر استان، اوایل امسال به شهرداری واگذار شد و در این زمینه، راه و شهرسازی متعهد شد برای رفع ایرادها و نواقص، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند اما این امر هنوز محقق نشده است.

شهردار بجنورد افزود: بر اساس برآورد راه و شهرسازی استان، رفع ایرادها و نواقص در گلستان شهر بجنورد، ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و شهرداری بجنورد، با حسن نیت که داشته، مدیریت این مجموعه مسکونی را تحویل گرفته، اما انجام تعهدات، بر روی کاغذ مانده است.

زارعی افزود: مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان، از زمان حضور در استان، بررسی موضوع را به تعویق انداخته است و در این مدت پیگیری‌های متعدد ما به دو هفته بعد موکول شد که این هفته‌ها همچنان باقی است و گویا پایانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در انجام خدمات به گلستان شهر با مشکل اعتباری رو به رو است، اگر زمین‌ها اختصاص داده شود، از محل فروش آن می‌توان نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز اقدام کرد اما راه و شهرسازی اعلام کرده است که واگذاری آن، منوط به اخذ مجوزهای لازم است.

شهردار بجنورد گفت: انجام تعهدات راه و شهرسازی استان در قبال گلستان شهر، از مرکز هم پیگیری شده است، اما سازمان ملی مسکن هم می‌گوید باید از استان پیگیری شود و در استان هم مدیرکل راه و شهرسازی هنوز پاسخی نداده است.

زارعی افزود: سهم شهرداری از ۱۰ درصد از زمین‌های مسکونی گلستان شهر، ۱۷ هکتار زمین است.

وی با بیان اینکه مشکلات به استاندار خراسان شمالی نیز منعکس شده و قرار است در نشست کمیسیون ماده ۵، مطرح و بررسی شود، گفت: موضوع انجام تعهدات راه و شهرسازی، به عناوین مختلف پاس کاری شده است و در این مدت، چیزی دست ما را نگرفته است.

شهردار بجنورد اظهار کرد: اکنون شهرداری نسبت به زباله برداری و خدمات رفت و روب در گلستان شهر اقدام می‌کند، اما دیگر قادر به تأمین هزینه‌های این امر نیست و به ناچار، این خدمات در این مجموعه مسکونی، متوقف خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 411789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.