از لغو دیدار حذفی به علت آلودگی تا لغو نکردن به خاطر کرونا!

در حالی که سپاهان یک بار دیگر باید به مصاف سرخابی ها در این فصل برود سازمان لیگ بیانیه جنجالی ای را پیش از دیدار این تیم با پرسپولیس صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی سپاهان عصر امروز _یکشنبه ۴ اسفندماه _ باید در استادیوم نقش جهان میزبان پرسپولیس باشد که این چندمین بار است در تقابل‌های این فصل سپاهان با سرخابی‌ها سازمان لیگ بیانه‌های جنجال برانگیزی را صادر می کند.

یک کبوتر، بهانه محرومیت آقایی!

اولین مصاف این فصل طلایی پوشان با آبی و قرمزهای تهرانی به دیدار هفته پنجم لیگ برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بر می‌گردد؛ بازی‌ای که حاشیه آن را سازمان لیگ با اقدامی عجیب پیش از شروع نبرد دو تیم استارت زد و سعید آقایی بازیکن سپاهان را به دلیل عکس پروفایل او و اینکه می‌توانست منجر به تحریک سکوهای بازی شود از همراهی تیم اش محروم کرد. اتفاقی که چه قبل و چه بعد از این مسابقه هرگز شبیه‌اش تکرار نشد و سازمان لیگ هیچ گاه پروفایل بازیکنی را استدلال محرومیتش قرار نداد.

آلودگی هوا و لغو دیدار حذفی با استقلال

پس از قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد که زردهای اصفهانی باید در آزادی به مصاف استقلال بروند. چند روز قبل از زمان برگزاری این مسابقه، استراماچونی سرمربی ایتالیایی، آبی‌های پایتخت را رها کرد و این تیم را در بحران خاصی فرو برد. در این اوصاف استقلال برای گذر از یک چهارم جام حذفی و رسیدن به نیمه نهایی سپاهان آماده، قلعه نویی را پیش رو داشت.

اگرچه قبل از این همزمانی این دیدار با اردو آماده سازی تیم ملی امید باعث شده بود که حتی سرمربی سپاهان تقاضای تعویق مسابقه حذفی را نماید؛ خواسته‌ای که با آن مخالفت شد. اما چند روز مانده به این دیدار مهم، سازمان لیگ به یک اطلاعیه صادر شده توسط استانداری تهران استناد کرد و این بازی را لغو کرد؛ اطلاعیه‌ای که مشخص شد در آن به مسابقات ورزشی اشاره نشده و تنها روز قبل از مسابقه را مد نظر داشته است. به این ترتیب این دیدار لغو شد و همچنان نیز زمانی برای بر برگزاری آن مشخص نشده است تا این بازی در تقویم پرترافیک مسابقات دو تیم گم شود.

میزبانی بدون تماشاگر سپاهان از مهم‌ترین دیدار خانگی خود

آخرین سکانس بیانیه‌های تکراری، به مصاف امروز عصر باز می‌گردد که از روز گذشته شایعات زیادی شنیده شد که کرونا شاید دیدارهای باقی مانده هفته بیستم را از تماشاگر محروم کند. با این همه اوضاع در بلاتکلیفی عجیبی تا آخرین ساعات روز گذشته وجود داشت تا ابتدا این فدراسیون پزشکی ورزشی باشد که از خبر لغو تمامی رقابت‌های ورزشی کشور از روز دوشنبه رونمایی کند کمی بعد، اما سازمان لیگ اعلام کرد تا بازی‌های این هفته لیگ، بدون حضور هواداران انجام می‌شود؛ اطلاعیه‌ای که آن قدر دیر اعلام شد که شاید بازیکنان و کادر دو تیم را در شوک بزرگی قرار داده باشد.

سپاهان به این موضوع معترض شد و در بیانیه مشترکی با شهرخودرو مشهد بیان کرد این تصمیم باعث می‌شود حق میزبانی شان عملاً بی فایده شود. سپس در توئیتر به این موضع نیز سازمان لیگ واکنش نشان داد و به طعنه گفت: "ویروس کرونا به کسی نگفته است که از روز دوشنبه در اماکن ورزشی سرایت خواهد کرد و اگر مسئله سلامتی مردم است بازی باید لغو شود. "

سوال اصلی که مسئولان سازمان لیگ باید پاسخگو باشند این است که چگونه آلودگی هوا به واسطه امکان صدمه به سلامتی بازیکنان، بازی آنها را به لغو کشاند، اما حالا این سازمان چطور از نبود هیچ مشکلی برای ورزشکاران مطمئن است و تنها بسنده به عدم حضور تماشاگران کرده است؟ و آیا شیوع بیماری کرونا خبرنگاران، عوامل اجرایی و بازیکنان را تهدید نمی‌کند؟ سوالی که پاسخ آن می‌تواند جواب مهمی به ادعای تبعیض تهرانی-شهرستانی از سوی تیم‌های غیر تهرانی باشد.

کد خبر 411779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.