آخرین آمار بیماری کرونا در کشورهای جهان

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان در حال گسترش است و هر روز بر تعداد مبتلایان آن افزوده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس جدید کرونا که برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد، در جهان همچنان ادامه دارد. گزارش‌های بین المللی حاکی از افزایش شمار مبتلایان به این نوع ویروس در سایر کشورها است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به ۷۷ هزار و ۹۸۷ نفر و تعداد افراد فوت شده به دلیل این بیماری به دو هزار و ۳۶۳ نفر رسیده است. کارشناسان و دانشمندان معتقدند که هر فرد مبتلا دو یا سه نفر دیگر را به این بیماری دچار می‌کند. حتی اگر روشی برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا در جهان پیدا شود، باز هم ۳۰ درصد افراد کره زمین در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

کشورهای آلوده به ویروس کرونا

با توجه به داده‌های سازمان‌های بهداشتی و مطبوعات محلی کشورهای مختلف در سراسر دنیا تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف بدین ترتیب است: چین ۷۶ هزار و ۲۹۱ نفر، کره جنوبی ۴۳۳ نفر، ژاپن ۱۳۴ نفر، سنگاپور ۸۹ نفر، هنگ کنگ ۷۰ نفر، ایتالیا ۶۵ نفر، تایلند ۳۵ نفر، آمریکا ۳۵ نفر، ایران ۲۸ نفر، تایوان ۲۶ نفر، مالزی ۲۲ نفر، استرالیا ۲۱ نفر، آلمان ۱۶ نفر، ویتنام ۱۶ نفر، امارت متحده عربی ۱۳ نفر، فرانسه ۱۲ نفر، ماکائو ۱۰ نفر، کانادا ۹ نفر، انگلستان ۹ نفر، فیلیپین سه نفر، هند سه نفر، روسیه سه نفر، اسپانیا دو نفر، کشورهای بلژیک، مصر، اسرائیل، کامبوج، فنلاند، لبنان، نپال، سوئد و سریلانکا هر کدام یک نفر. علاوه بر این، ۶۳۴ نفر که در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس بودند نیز به این ویروس مبتلا هستند.

کاهش آمار مبتلایان کرونا 

مراکز درمانی و بیمارستانی در چین مملو از بیمارانی است که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. کشور چین در طول مدت ۱۰ روز برای بستری کردن افراد مبتلا به بیماری کرونا بیمارستانی ایجاد کرد. طبق داده‌های مرکز کنترل و پشگیری از بیماری‌های چین، بیش از هشتاد درصد مبتلایان دچار بیماری خفیف شده‌اند و سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و کادر پزشکی بیشتر از سایرین در معرض خطر بوده‌اند. به گزارش سی‌سی‌دی‌سی، ۹.۸ درصد موارد ابتلا در رده خفیف طبقه‌بندی شده‌اند، ۸.۱۳ درصد جدی بوده و تنها ۷.۴ درصد در رده بحرانی قرار دارند. میزان مرگ و میر افراد در مجموع بسیار پایین است، اما این آمار در بین افراد بالای ۸۰ سال افزایشی محسوس دارد. بر اساس این گزارش شیوع بیماری بین روزهای ۲۳ تا ۲۶ ژانویه به اوج خود رسیده وپس از آن تا ۱۱ فوریه کاهش یافت. به گفته محققان افت این آمار به دنبال اطلاع‌رسانی گسترده و در نتیجه "قرنطینه کامل شهرها" و افزایش اقداماتی نظیر شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

تجهیزات لازم برای مبتلایان کرونا

بیماران مبتلا به بیماری کرونا نیازمند اتاق ایزوله فشار منفی هستند که برای جلوگیری از نشت هوا از داخل اتاق به بقیه قسمت‌های بیمارستان طراحی شده است. همچنین لازم است سیستم‌های تهویه اتاق‌های بیمارستان به فیلترهایی مجهز باشد که هوای داخل محیط را پس از ضد عفونی کردن به بیرون منتقل کند. بنابراین لازم است کشورهای آلوده به این ویروس اتاق‌هایی با تجهیزات ذکر شده را به منظور بستری و قرنطینه کردن افراد مبتلا و مشکوک آماده کنند. همچنین لازم است کارکنان بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران از ماسک‌ها و لباس‌های مخصوص استفاده کنند تا مانع شیوع بیشتر این بیماری شوند.

کد خبر 411777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.