افزایش عملکرد مغز با یادگیری فعالیت‌های جدید

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد کسانی که در فعالیت‌های متنوع و جدید شرکت می‌کنند از سلامت ذهنی بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زوال عقل نوعی اختلال شناختی مرتبط با افزایش سن است. نتایج مطالعات بسیاری نشان داده است که فعالیت‌های ذهنی و فیزیکی به بهبود عملکرد شناختی افراد کمک می‌کند. به گفته محققان افرادی که مدت زمان طولانی را صرف انجام دادن فعالیت‌های منفعل مانند تلویزیون دیدن می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به زوال عقل قرار می‌گیرند.

پژوهشگران معتقد هستند که تجربه کردن و یاد گرفتن انواع فعالیت‌های فیزیکی در زندگی روزمره به افزایش انعطاف‌پذیری بدن کمک کرده و باعث بهبود فعالیت‌های چالش برانگیز شناختی می‌شود. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر فعالیت‌های فیزیکی و اجتماعی بر زوال عقل مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها اطلاعات مربوط به ۷۳۲ فرد با سنین ۳۴ تا ۸۴ سال را بررسی کردند.

پژوهشگران به مدت هشت روز متوالی از افراد شرکت کننده در مورد وقت گذراندن با کودکان، فعالیت‌های اوقات فراغت، فعالیت‌های روزمره، فعالیت‌های فیزیکی، کارهای داوطلبانه رسمی و کمک کردن به دیگران سوال کردند. در آغاز و پایان مطالعه عملکرد شناختی افراد که شامل روانی کلام، حافظه کلامی و کاری، سرعت پردازش و توجه بود با استفاده از یک تست مخصوص ارزیابی شد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که فعالیت‌های بسیار متنوعی انجام دادند، بیشترین امتیاز عملکرد شناختی را دریافت کردند. به گفته محققان هر چه مدت زمانی که فرد صرف انجام دادن این نوع فعالیت‌ها می‌کند، بیشتر باشد، تاثیر آن بر سلامت مغز چشمگیرتر خواهد بود. یافته‌های جدید نشان داد افرادی که فعالیت‌های متنوع انجام دادند، در مقایسه با سایرین عملکرد شناختی بهتری داشتند.

نتایج این مطالعه در مجلات Gerontology: Psychological Science and Social Science منتشر شد.

کد خبر 411776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.