فوت یک نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در مرکزی

تأیید ابتلای بیمار فوت‌شده دیروز به کروناویروس در استان مرکزی، خفگی مرد ۵۵ ساله تفرشی در خانه اش، ابتلای زن و مرد ایرانی در دوبی به کرونا و زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در حاجی آباد، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری شنبه_سوم اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آقازاده استاندار مرکزی خبر داد: یک نفر در استان مرکزی براثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

از تمام مردم استان در شهر و روستا تقاضا می‌کنیم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از حضور غیرضروری در اماکن شلوغ و پرازدحام خودداری کنند.

طی بیست و چهارساعت گذشته ۱۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا در کشور ثبت شده است که متأسفانه یک نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داد.

تا این لحظه ۲۸ مورد ابتلاء به کرونا تأیید شده که ۵ نفر آنها جان باختند.

تأیید ابتلای بیمار فوت‌شده دیروز به کروناویروس در استان مرکزی

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متأسفانه امروز جواب آزمایش یک نفر که مشکوک به کرونا ویروس بود و در روز گذشته با توجه به مشکل زمینه‌ای قلبی که داشته و فوت کرده است مثبت شد.

وی در ادامه افزود: از سه نفر دیگر هم که مشکوک به کرونا ویروس بودند آزمایش گرفته شده است که منتظر جواب آزمایش می‌باشیم.

دکتر سید محمد جمالیان در رابطه با حال پزشک مبتلا به کرونا ویروش گفت: حال پزشک مبتلا به کرونا ویروس که در بیمارستان بستری می‌باشد رو به بهبود می‌باشد.

زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در حاجی آباد

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در ساعت ۱۹ و ۲۳ دقیقه امروز شنبه منطقه حاجی آباد در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده است.

گروه‌های امدادی در منطقه به حالت آماده باش در آمده و برای بررسی خسارات احتمالی اعزام شده اند.

تا کنون خسارتی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

مصدومیت ۴ آتش نشان در میان شعله‌های آتش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از مصدومیت ۴ آتش‌نشان بابلی در عملیات مهار آتش‌سوزی مهیب در این شهرستان خبر داد.

مازیار حسنی با اشاره به اینکه در این آتش سوزی ۷۰ آتش‌نشان با ۱۹ خودروی آتش‌نشانی حضور دارند، اظهار کرد: ۴ آتش‌نشان بابلی در عملیات

وی تصریح کرد: ۲ نفر از آتش‌نشانان به خاطر ضرب‌دیدگی دست و پا و ۲ نفر نیز بدلیل مشکلات_تنفسی دچار مصدومیت شدند که حال عمومی مصدومین خوب گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ واحد تجاری در این آتش‌سوزی گسترده به طور کامل در آتش سوخت و سقف چندین واحد تجاری نیز بدلیل حجم گسترده آتش دچار ریزش شد.

حسنی گفت: ۱۹ خودروی آتش‌نشانی (۱۱ خودرو از بابل و ۸ خودرو از شهرهای قائم‌شهر، بابلسر، امیرکلا، آمل و ساری) با حدود ۷۰ آتش‌نشان در این عملیات حضور داشتند.

نادره بدیعی درگذشت

نادره بدیعی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات و موسیقی درگذشت.

بنا بر اعلام نزدیکان نادره بدیعی، مراسم خاکسپاری این چهره فرهنگی بر اساس رسم خانوادگی و ملاحظاتی که درباره احتمال شیوع بیماری جدید در محیط بهشت زهرا وجود داشت، به صورت خصوصی برگزار شد و بنا بر وصیت او مراسمی برای درگذشتش برگزار نخواهد شد.

نادره بدیعی، شاعر، پژوهشگر و متخصص حوزه غرب چین و آسیای میانه بود که از او آثاری در زمینه‌های فرهنگی به‌جا مانده است. کتاب «تاریخچه ادبیات آهنگین ایران» او درباره گذشته ترانه‌سرایی ایران است. او همچنین به مدت سه سال در چین ماند و همین باعث شد تا کنکاش‌هایی درباره راه‌یابی فرهنگ و زبان پارسی در چین به‌ویژه درباره فرهنگ و زبان ملیت اویغور چین انجام دهد. کتاب «دل‌سروده‌های ایران‌زمین» مجموعه شعر اوست که انتشارات پازینه در سال ۹۳ آن را منتشر کرده است.

خفگی مرد ۵۵ ساله تفرشی در خانه اش

مردی ۵۵ ساله در روستای " طراران " شهرستان تفرش به علت گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: روز گذشته گزارشی از یک مورد گازگرفتگی منجر به فوت در منزلی مسکونی در روستای طراران شهرستان تفرش به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد.

وی افزود: با حضور تیم‌های امدادی و انتظامی در محل مشخص شد که یکی از ساکنان منزل که مردی حدود ۵۵ ساله بود به علت گازگرفتگی جان خود را از دست داده و برادر وی نیز دچار مسمومیت و به مرکز درمانی منتقل شد.

ابتلای زن و مرد ایرانی در دوبی به کرونا

۲ ایرانی مبتلا به ویروس کرونا در امارات شناسایی شدند.

وزارت بهداشت امارات روز شنبه اعلام کرد که یک مرد ایرانی ۷۰ ساله و همسر ۶۴ اش که در امارات زندگی می‌کردند، مبتلا به ویروس کرونا هستند.

این مرد هفتاد ساله تحت مراقبت‌های شدید و ویژه است و شرایط او ناپایدار اعلام شده است.

با احتساب این دو نفر آمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۱۳ نفر رسیده است.

پلمب واحد احتکارکننده ماسک در قزوین

احتکار ماسک به پلمب یک واحد تجهیزات پزشکی در قزوین انجامید.

هوشنگ محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: متصدی یک واحد تجهیزات پزشکی به دنبال احتمال شیوع ویروس کرونا، ماسک و ژل شستشو را در یک انبار احتکار کرده بود که به دام قانون افتاد.

محمدی افزود: در گشت مشترک امروز با حضور کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، این واحد صنفی تعطیل و پرونده آن برای رسیدگی به شعبه مربوط ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: با توجه به گزارش‌های واصله درباره گرانفروشی و عدم عرضه ماسک و اقلام دارویی، بهداشتی توسط تعدادی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی، گشت‌های مشترک از امروز کار بازرسی از همه داروخانه‌های استان را آغاز کرده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: اگر تخلفی از داروخانه‌ها در زمینه گران فروشی و یا عدم عرضه اقلام دارویی و بهداشتی سر بزند به آن‌ها تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف اشد مجازات برای واحد متخلف در نظر گرفته خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کد خبر 411754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.