مردم به زودی خبر شکست کرونا را می‌شنوند

وزیر بهداشت با بیان اینکه در اوج تحریم اپیدمی بیمار واگیر نداشتیم گفت: آنفلوآنزا به مراتب بدتر از کرونا بود که آن را از بین بردیم و کرونا را هم از بین می‌بریم.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی در بیست و هشتمین مراسم گرامیداشت دانشجویان نخبه که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، گفت: ۲۶ روز پیش که اولین خبر ویروس کرونا منتشر شد، لغو پروازها از این کشور را درخواست کردم و آقای جهانگیری کمک خوبی در این زمینه داشتند.

وی ادامه داد: تا به امروز به عنوان کهنه سرباز سلامت ایران در حذف سرخک، حذف کزاز، برنامه فلج اطفال و… مسئولیت داشتم و موفق بودیم. امسال نیز همزمان با سیل در حیرت سازمان جهانی بهداشت و در اوج تنهایی و تحریم و بدون حمایت بین المللی، اپیدمی بیماری واگیر نداشتیم و همچنین آنفلوانزای H۱N۱ را مداوا کردیم، این درحالی بود که کشندگی این بیماری به مراتب بیشتر از کرونا است.

نمکی گفت: امروز بسیج " کرونا را شکست می‌دهیم" را به عنوان بسیج دانشگاهی شروع کردیم و مردم مطمئن باشند به زودی خبر شکست کرونا را خواهند شنید.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: شکر گذار خداوند هستیم که بعد انقلاب توانستیم در آموزش کشور قدم خوبی برداریم. امروز بیش از ۷ هزار فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و بهترین متخصصین را چه در علوم پایه و چه در متخصص‌ها داریم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در این جلسه برای اینکه همواره زبان و دلم هماهنگ هستند باید بگویم هم شادمانم و هم غصه می‌خورم. شادمانی برای این است که نخبگان بی‌نظیری داریم و غصه ام برای این است که خیلی از این افراد رفتند. ما در نگهداری این بچه‌ها توانمندی کافی را نداریم. همواره گفتم باید با نخبگان به نحوه ویژه‌ ای برخورد کرد.

وی در پایان گفت: از بر گزیدگان خواهش می‌کنم بیشتر به ایران فکر کنند. دلبستگی‌شان را به این آب و خاک بیشتر کنند و بدانند هیچ دامنی مهربان‌تر از سرزمین مادری نیست.

کد خبر 411738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.