۶ هزار اصله نهال در بیرجند کاشته شد

شهردار بیرجند گفت: شش هزار اصله درخت و درختچه از آذرماه تاکنون در بیرجند کاشته شد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: در طول دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه فضای سبز صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از آذرماه سال جاری تا امروز بیش از شش هزار اصله درخت در بخش‌های مختلف شهر کاشته شده که بیشتر آن به صورت ترمیمی بوده است.

شهردار بیرجند ادامه داد: بلوار خلیج فارس، بلوار مجیدیه، پارک صیاد شیرازی، پارک‌آزادی، بلوار رجایی، بلوار توحید، پارک پونه، بلوار ۹ دی، بلوار مسافر و بلوار پیامبر اعظم از جمله مناطقی است که در آن این درخت کاری‌ها صورت گرفته است.

جاوید افزود: ۸۰ درصد درختان کاشته شده خزان‌پذیر و پهن برگ و ۲۰ درصد دیگر نیز انواع کاج و سرو مناسب با محیط شهر بیرجند است.

وی با اشاره به اینکه کاشت ۱۰ هزار اصله درخت را به شورای شهر قول داده بودیم، گفت: از این تعداد شش هزار اصله کاشته شده و مابقی نیز تا پایان سال و به ویژه در روز و هفته درختکاری کاشته خواهد شد. که بسیار ارزشمند است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه روند کار در حوزه فضای سبز در مجموعه سطح شهر به صورت علمی پیگیری می‌شود، یادآور شد: برای بحث تقویت و تغذیه درختان سطح شهر علاوه بر مبالغ سال‌های گذشته یک میلیارد تومان دیگر نیز در نظر گرفته شد.

جاوید گفت: امروزه به جای ساخت المان‌های موقت در آستانه سال نو در راستای بهبود وضعیت میادین سطح شهر بیرجند و زیباسازی آنان اقداماتی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: از میدان ابن‌حسام تا میدان آیت‌الله عبادی بیش از یک کیلومتر مسیر است که از آتش‌نشانی به بعد از محدوده خدمات شهری خارج است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه راهداری می‌تواند با ورود به این موضوع در زمینه بهبود وضعیت میدان آیت‌الله عبادی اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد، عنوان کرد: البته در راستای کمک به وضعیت شهرستان بیرجند و توجه به خواست مردم این میدان را نیز همیشه مد نظر داشته‌ایم.

منبع: مهر

کد خبر 411728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.