ایران به مصاف آرژانتین می‌رود/ رکورد فوق العاده ستاره بسکتبال

از رکورد فوق العاده لبرون جیمز، تا سفر مسی به غرب آسیا و هدیه گران قیمت رونالدو به نامزدش تا محرومیت منچستر سیتی و پرداخت بدهی کشتی گیران و مصاف احتمالی ایران و آرژانتین در فوتسال مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* «لبرون جیمز» فوق ستاره تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز توانست با ثبت رکورد ۱۸ هزارامتیاز، ۹ هزارپاس منجر به گل و ۲ هزارتوپ ربایی به باشگاه بازیکنان منحصر به فرد تاریخ لیگ بسکتبال NBA بپیوندد. قبل از این تنها جان استاکتون و کریس پل توانسته بودند نام خود را در این باشگاه ثبت کنند. لبرون جیمز ۴ بار به عنوان MVP (بهترین بازیکن فصل NBA) انتخاب شده و در این فصل توانسته آمار میانگین ۲۵.۲ امتیاز، ۱۰.۷ پاس منجر به گل و ۷.۷ ریباند را برای تیم لیکرز ثبت کند.

* «جیدن کاکس» که در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۱۹ با پیروزی مقابل علیرضا کریمی در فینال به مدال طلای وزن ۹۲ کیلوگرم رسید؛ چندی پیش تصمیم گرفت برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو وزنش را تغییر دهند.

* لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا پس از بازی این تیم مقابل ختافه در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اسپانیا به کشور امارات سفر کرد. مسی به دلیل قرارداد تبلیغاتی که با نمایشگاه اکسپو دارد به امارات سفر کرده بود. نمایشگاه اکسپو از اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی تا آوریل سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

* کریستیانو رونالدو فوق ستاره دنیای فوتبال وباشگاه یوونتوس ایتالیا هدیه لوکسی را برای جورجینا رودریگز نامزد آرژانتینی خود تهیه کرده است. جورجینا رودریگز عکسی از جواهرات, ساعت گران قیمت و همچنین انگشتر یاقوت کبود آبی رنگ خود به اشتراک گذاشت که هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه توسط رونالدو به او هدیه داده شده است. ارزش این هدیه‌ها ۱ میلیون یورو تخمین زده شده است.

* منچستر سیتی به علت نقص قوانین فرپلی مالی، به مدت دو فصل از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شده و به علاوه ۳۰ میلیون یورو هم نقدی جریمه شده است.

* بر اساس ادعای رسانه‌ها باشگاه آرسنال آماده است تا سانتی کازورلا هافبک پیشین خود را به امارات بازگرداند. کازورلا در طول ۶ فصل حضورش در جمع توپچی‌ها، میان هواداران آرسنال محبوبیت زیادی داشت، اما آخرین سال حضور او در آرسنال با مصدومیت‌های سنگین و پی در پی همراه شد.

* سعید تقی زاده بازیکن ملی پوش تیم فوتسال مس سونگون پس از ۶ ماه مصدومیت دوباره به میادین مسابقات برگشته و به گفته پزشکان باشگاه مس سونگون در صورت صلاحدید کادر فنی تقی زاده مشکلی برای بازی روز دوشنبه ۵ اسفند، برابر تیم ستارگان ورامین در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی پلی آف لیگ برتر فوتسال نخواهد داشت.

* مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، حکم معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از سوی وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد و او از فدارسیون ووشو استعفا داد تا سرپرست برای این فدراسیون انتخاب کنند.

* بدهی فدراسیون کشتی ایران به شورای کشتی آسیا، در جریان رقابت‌های کشتی قهرمانی قاره کهن در کشور هند پرداخت شد. این بدهی به مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار مربوط به حق ترانسفر کشتی گیران خارجی حاضر در لیگ کشتی ایران بود که پس از دریافت از تیم‌های مربوطه، توسط نماینده فدراسیون کشتی به مسئولان شورای کشتی آسیا پرداخت شد.

* پس از آنکه مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا به تعویق افتاد، کمیته فوتسال هم تصمیم گرفت تا قبل از مشخص شدن زمان دقیق برگزاری این رقابت‌ها، با چند کشور خوب و مطرح اروپایی مذاکراتی داشته باشد تا ملی پوشان کشورمان با آمادگی بالایی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوند. از تیم‌های خوب دنیا که می‌توان بر بازی دوستانه روی آن تا قبل از آغاز جام ملت‌ها حساب کرد، دیدار با تیم ملی آرژانتین است.

* شنیده می‌شود اشرف حکیمی، مدافع راست مراکشی رئال مادرید که این روزها به عنوان بازیکن قرضی در تیم آلمانی دورتموند بازی می‌کند راضی به بازگشت به جمع شاگردان زیدان نیست و فضای رقابتی در تیم فوتبال بورسیا دورتموند را برای خود بهتر می‌داند.

* لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا به تازگی قراردادش با آبی اناری‌ها به اتمام می‌رسد و این روزها گمانه زنی‌های زیادی در مورد تیم آینده او به گوش می‌رسد. حالا تیم لس آنجلس گلکسی خواهان به خدمت گرفتن مسی شده و مسئولان این باشگاه در نظر دارند مذاکرات را با این فوق ستاره آغاز کنند.

رقابت‌های وزنه برداری جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان به پایان رسید و تیم ۹ نفره ایران در این بازی‌ها پس از ازبکستان میزبان به مقام نایب قهرمانی این دوره از بازی دست یافت. ایران با ۹ وزنه بردار و ۶۴۱ امتیاز در رتبه دوم ایستاد.

* دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است برای حضور در بازی‌هایالمپیک توکیو ۲۰۲۰ قصد سفر به ژاپن را دارد. رئیس جمهور ایالات متحده در این‌باره به رسانه‌ها گفت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از او برای حضور در این بازی‌ها دعوت کرده است.

کد خبر 411727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.