امدادرسانی آتش‌نشانی سمنان به ۹۹ حادثه

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان بابیان اینکه این سازمان بهمن‌ماه امسال به ۹۹ حادثه و حریق امدادرسانی کرده است، گفت: در این عملیات درمجموع ۶۳ نفر زن و مرد نجات یافتند.

به گزارش ایمنا، سعید اسمعیل‌پور با بیان اینکه آتش‌نشانی سمنان به ۹۹ حادثه و حریق بهمن‌ماه امدادرسانی کرده است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸ مورد آتش‌سوزی و ۶۱ مورد عملیات امداد و نجات را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث آتش‌سوزی با ۱۲ مورد به ساختمان‌های متروکه و ضایعات مربوط می‌شود، افزود: بیشترین آمار حوادث نیز محبوس شدن افراد در اماکن و آسانسور با ۳۵ مورد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با بیان اینکه تعداد هفت مورد از این حوادث آتش‌سوزی وامداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ‌داده است، خاطرنشان کرد: ماه گذشته در این عملیات ۶۳ نفر (مرد و زن) توسط نیروی‌های عملیاتی امدادرسانی شدند.

اسمعیل‌پور با بیان اینکه بهمن‌ماه امسال سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان نزدیک به دو هزار و ۷۶۷ تماس با سامانه ۱۲۵ را پاسخ داده است، تصریح کرد: از این میزان تماس با مجموع ۵۴ ساعت و ۳۳ دقیقه عملیات اطفا وامداد و نجات و میانگین چهار دقیقه و ۲۹ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه امدادرسانی‌ها صورت گرفته است.

وی به اهمیت نقش آموزش در کنترل و پیشگیری از حوادث اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد شش هزار و ۲۰ نفر ساعت از کارکنان ادارات، شرکت‌ها، مدارس دوره‌های آموزش مقدماتی را به لحاظ آموزش فرهنگ ایمنی فراگرفتند.

منبع: مهر

کد خبر 411718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.