تشریح اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا

رییس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران تازه‌ترین اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین محمدی اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد حواشی این بیماری در حال اطلاع رسانی است و این بیشتر باعث تشویش می‌شود در حالی که امروز بیشتر به آگاهی مردم در کنترل این ویروس نیاز داریم.

وی ادامه داد: باید امروز هم و غم ما این باشد که اولاً مردم اطلاع بیشتری نسبت به موضوعات پیدا کنند و به خود مراقبتی ترغیب شوند و این وظیفه اصلی ما است.

محمدی تصریح کرد: این بیماری واگیر به هر تقدیر برای افراد مختلف شاید خطرناک باشد، اما نباید یادمان برود که اطلاع رسانی صحیح درباره نحوه مقابله با این بیماری مهم است.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: از هفته گذشته که مطلع شدیم مواردی در ایران مبتلا بوده اند، جلساتی برگزار و اقداماتی آغاز کردیم و در سازمان‌های مرتبط کارهایی را شروع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پوسترهایی تهیه شد و بخش نامه‌ای هم برای نحوه برگزاری جلسات صادر شد تا به اولین فوتی‌ها رسیدیم که تلاش شد اقدامات جدی تری انجام شود.

محمدی گفت: روز پنجشنبه جلسه‌ای برگزار شد که خروجی آن پنج تصمیم بود که همه آن‌ها اجرایی شد که البته مهمترین آن‌ها ضدعفونی کردن و گند زدایی بود.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران اضافه کرد: موضوع توجه جدی به گرمخانه‌ها و سامان سراها هم در دست انجام قرار گرفت و در کنار آن اقدام به تبلیغات محیطی کردیم.

وی تصریح کرد: صبح امروز _شنبه ۳ اسفندماه_ جلسه مفصل‌تری برگزار شد و مسئولان وزارت بهداشت و اورژانس کشور و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیر برنامه مبارزه با کرونا در این جلسه حضور داشتند.

محمدی افزود: مدیران ما در بخش‌های مختلف شهرداری تهران در جلسه حضور داشتند و درباره ابعاد شیوع بیماری سخنانی گفته شد و عملکرد شهرداری هم مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که مورد تاکید قرار گرفت این بود که برای کنترل شیوع این بیماری استفاده از ظرفیت مردم است و اگر مردم خود مراقبتی کاملی نداشته باشند دستاوردهای ما کمتر خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران افزود: در این جلسه تاکید شد که باید اطلاع رسانی صحیحی به مردم بشود و مسئول اصلی تولید محتوا هم وزارت بهداشت است و ما وعده دادیم که حداکثر توان مان را برای تبلیغات استفاده خواهیم کرد.

محمدی افزود: ساکنان سامان سراهای ما چون افراد با اخذ مجوز قرار شد سامان سراها ۲۴ ساعت‌ها شود زیرا بخشی از آن‌ها بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

وی گفت: اینکه ضد عفونی کردن تجهیزات چگونه باشد مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد وزارت بهداشت پروتکلی در این خصوص به ما ارائه بدهند.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: پیشنهادی برای توزیع ماسک شده بود، اما مشخص شد که این موضوع خیلی کارایی ندارد و اعلام شد که بهتر است به موضوع ضدعفونی و گند زدایی اقدام شود.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: مقرر شد با همکاری مردم از آن‌ها بخواهیم که افرادی که بیمار هستند در این ایام خودشان به ورزشگاه‌های شهرداری تهران نروند و رعایت حال سایر عموم مردم را بکنند.

محمدی افزود: در میادین میوه و تره بار هم مقرر شد که تجهیزات و امکانات ضد عفونی کننده قرار داده شود تا مردم از طریق لمس میوه و خوراکی نسبت به مبتلا شدن نگرانی نداشته باشند.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: همه اغذیه فروشی‌های مترو تعطیل خواهد شد و آب خوری ها هم فعلاً تعطیل خواهد شد و البته به این موضوع باید توجه کرد که کاهش خدمات به دلیل افزایش سطح ایمنی مردم در قبال کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی از بیمارستان‌ها و مراکز علوم پزشکی درخواست نیروهای خدماتی برای انجام امور مربوط به گندزدایی و نظافت داشتند که قرار شد در یک پروتکل منطقی به آنها کمک کنیم.

محمدی گفت: سرویس‌های حمل و نقل زباله از سوی سازمان پسماند افزایش پیدا خواهد کرد و یک سایت جدیدی امروز برای دفن زباله‌های عفونی در نظر خواهد گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: سازمان بهشت زهرا در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت اقدام به انتقال، شست و شو و دفن فوتی‌های ناشی از کرونا خواهد کرد.

وی افزود: روز بازارهایی مثل بازار پرندگان داریم که مقرر شد که در این مراکز هم باید مقررات بهداشتی و تجهیزات ضد عفونی کننده قرار گیرد.

محمدی تصریح کرد: یک دستورالعمل مربوط به شرایط بحرانی هم نوشته شده است تا اگر شرایط به گونه متفاوتی رقم خورد بتوانیم تصمیم گیری سریع داشته باشیم.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: مقرر شد تا سرفاصله قطارها هم کاهش پیدا کند تا مردم کمتر در داخل مترو و داخل ایستگاه‌ها بمانند و البته توصیه هم می‌کنیم مردم در این ایام از کارت بلیت استفاده کنند.

وی در خصوص اتفاقات منطقه ۱۳ شهر تهران گفت: در شورای شهر و شهرداری به این موضوع پرداختیم و مقرر شد افرادی که با این فرد در ارتباط بوده اند تست‌های لازم را انجام دهند.

محمدی گفت: اسکان کارگری که محل استقرار نیروهای نظافتچی است تحت مراقبت قرار بگیرد و گند زدایی لازم انجام بگیرد و سازمان مدیریت پسماند هم مکلف شده است که گندزدایی ها را به بهترین نحو انجام دهند.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در خصوص برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها هم تلاش شد که برگزاری هر نشست و همایشی با نظر وزارت بهداشت و درمان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که صحبت از یک پروتکل ویژه برای انتقال و شست و شو و دفن فوتی‌ها کردید، آیا تا این لحظه تعدادی دارید که بر اساس این پروتکل شست و شو شده باشند، گفت: اعلام آمار فوتی‌ها به عهده وزارت بهداشت است.

محمدی افزود: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در مسیر انتقال و کفن و دفن فوتی‌ها اشکالی پیش نخواهد آمد و بر اساس پروتکل‌های سلامتی این اقدامات انجام می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران اظهار کرد: اعلام موضوع اپیدمی شدن این بیماری به عهده شهرداری تهران نیست و به عهده وزارت کشور است، اما سازمان مدیریت بحران شهر تهران سناریوهای مختلفی برای این امر دارند.

منبع: فارس

کد خبر 411710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.