کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در فضای سبز بیرجند

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: مصرف آب در حوزه آبیاری فضای سبز بیرجند کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، امیر ابراهیم‌زاده، اظهار کرد: بر اساس اقدامات انجام شده در دو سال گذشته در ۱۰ ماه سال جاری میزان مصرف آب در حوزه فضای سبز بیرجند ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ کاهش داشته است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند اضافه کرد: تغییر نوع گونه‌ها و انتخاب گونه‌های کم‌آب‌بر و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کاهش مصرف آب بسیار تأثیرگذار بوده است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه گُل‌کاری و گُل‌آرایی و نورپردازی در سطح شهر از اقدامات ما در طرح استقبال از بهار است، ادامه داد: میزان خرید گل و گیاه برای زیباسازی فضای شهر در بهار و نوروز ۹۹ نسبت به مدت مشابه در بهار ۹۸ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

ابراهیم‌زاده گفت: از دو سال قبل تاکنون در طرح استقبال از بهار از ساخت المان‌های موقت پرهیز کرده و هزینه‌های آن در مواردی چون المان‌های ثابت، بهبود وضعیت ورودی شهرها و موارد مشابه مصرف کنیم.

وی عنوان کرد: برای میدان سردار شهید سلیمانی (میدان فرودگاه قدیم) طرح بهسازی داریم، اما در آینده نیز سردیس سردار نیز در آن میدان نصب خواهد شد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند افزود: همچنین در زمینه تقویت و تغذیه درختان سطح شهر یک میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

ابراهیم‌زاده یادآور شد: در بودجه شهرداری برای بحث استقبال از بهار مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اما به نظر می‌رسد که تا پایان طرح ۲۰۰- ۳۰۰ میلیون تومان بیش از این مبلغ را نیز هزینه کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 411709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.