تمهیدات شهرداری سمنان برای مقابله با کرونا

معاون خدمات شهری شهردار سمنان گفت: شهرداری به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا اقدام‌های بهداشتی لازم را در ناوگان حمل و نقل و فضاهای عمومی شهر انجام داده است.

به گزارش ایمنا، جواد نجاریانی اظهار کرد: فضاهای عمومی شهر سمنان آمادگی لازم را در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دارند و شهرداری سمنان اقدام‌های خاصی را در راستای بهداشت و سلامت شهروندان با هماهنگی کارشناسان بهداشت پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: اقدام‌های مذکور بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت که به شهرداری‌ها ابلاغ شده است، پیگیری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام‌های نظافتی و ضدعفونی در اتوبوس‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و همچنین شستشوی سطل‌های زباله شهری را به صورت روزانه در هر نوبت کاری در دستور کار قرار داده است.

نجاریانی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، پاکبانان و نگهبانان بوستان‌های شهری صورت پذیرفته و از فروش طیور، دام و آبزیان در شهر جلوگیری به عمل می‌آید.

وی گفت: برای ارائه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان به خصوص آن‌هایی که با مردم در ارتباط مستقیم هستند نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان تاکید کرد: برای کارکنان مراکز مهم مانند سازمان آرامستان، رانندگان اتوبوسرانی، پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند، باغبانان، مواد ضد عفونی کننده و ماسک به میزان لازم تهیه و توزیع می‌شود.

نجاریانی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز موظف شده است اقدام‌های لازم را برای اطلاع‌رسانی از راه‌های پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم را از طریق فضای تبلیغاتی محیطی، فرهنگسراها و خانه‌های بازی به شهروندان ارائه دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 411705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.