گرگان در مسیر توسعه/اجرای بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ شهرداری

شهردار گرگان به بهره‌برداری از بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری از همه امکاناتی که در اختیار دارد برای تامین رفاه شهروندان و حفظ سلامتی آنان استفاده می‌کند.

عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال ۹۸ شهرداری گرگان پروژه‌های گوناگونی را در بخش‌های مختلف افتتاح یا کلنگ‌زنی کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها که در آبان‌ماه به بهره‌برداری رسید می‌توان به پروژه‌های تقاطع غیر هم‌سطح سربازان گمنام امام زمان (عج)، بازآفرینی میدان بسیج و بازگشایی محور ۶۰ متری افسران اشاره کرد.

وی افزود: در دهه فجر سال ۹۸ مراسم کلنگ‌زنی پروژه شهربازی مدرن گرگان که با مشارکت بخش خصوصی در تپه گردشگری هزار پیچ احداث می‌شود انجام شد.

شهردار گرگان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود برای اتمام این پروژه اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز باشد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن را شهرداری از محل اعتبارات داخلی تأمین می‌کند و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

دادبود خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری تاریخ شهرداری گرگان به مساحت ۶۷ هزار مترمربع با نام "هفت‌شهر" است که شامل دو راسته و پنج بازار کرمان، شیراز و اصفهان، تهران، گرگان و یزد با معماری خاص و سبک هر شهر می‌شود.

وی عنوان کرد: در این پروژه بیش از ۳۰۰ واحد تجاری به سبک هر شهر، آبنمای موزیکال، استخر خصوصی، سالن‌های نمایش، سالن‌های بدنسازی، سینماگیم، بولینگ و بیلیارد، هایپر مارکت، سالن AR و VR، مرکز نگهداری کودکان، کافی شاپ و فودکورت، سرزمین عجایب، خانه بانوان، باغ کتاب و رستوران کف شیشه‌ای با سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی و شهرداری گرگان به ارزش ۳۰۶ میلیارد تومان در محل سابق بازار هفتگی چهارشنبه بازار گرگان ساخته خواهد شد.

شهردار گرگان یاد آور شد: این پروژه بسیار مهم در هفته دولت کلنگ‌زنی شد و در مرحله گود برداری است.

دادبود اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری گرگان که در سال ۹۸ اجرا شده، احداث آبنمای موزیکال در پارک شهر گرگان، احداث آبشار صخره‌ای در ناهارخوران، توسعه زمین‌های ورزشی، آغاز عملیات احداث پارک تخصصی شطرنج در گرگان‌پارس، توسعه ایستگاه ورزش صبحگاهی، نصب ست‌های ورزشی کودکان، معلولان و جانبازان است.

وی افزود: شهرداری گرگان در ورزش همگانی و حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند و از آن حمایت می‌کند زیرا گرگان پایتخت بسکتبال کشور است و تقویت این رشته در آن یک پروژه اجتماعی محسوب می‌شود.

شهردار گرگان گفت: شهرداری برای تامین رفاه حال شهروندان با دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی داشته است؛ از جمله آن‌ها شرکت آب و فاضلاب است که در جریان اجرای طرح‌ها خود گودبرداری می‌کنند.

دادبود به کمک‌رسانی شهرداری گرگان در حادثه وقوع سیل ابتدای سال ۹۸ در گلستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای وقوع این حادثه در گلستان شهرداری گرگان با اعزام ادوات و نیروهای آتش‌نشان حامی حادثه‌دیدگان بود و در لایروبی رودخانه‌ها و دیواره‌سازی حضور فعال داشت.

وی گفت: از دیگر پروژه‌های شهرداری گرگان در سال ۹۸، خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس یورو چهار به ارزش ۱۳ میلیارد تومان، انتقال پارکینگ اتوبوسرانی از بلوار الغدیر به بلوار خلیج گرگان، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است.

شهردار گرگان عنوان کرد: یکی از شهروندان نذر درخت کرده بود که با همکاری ایشان درخت‌کاری بلوار خلیج گرگان انجام شد.

دادبود ادامه کرد: در سال گذشته کلنگ‌زنی ایستگاه‌های شماره هفت و هشت آتش‌نشانی، آغاز عملیات ساخت پیست دو چرخه‌سواری به مساحت ۲۰ کیلومتر، اجرای عملیات روکش آسفالت محور هزارپیچ، اجرای عملیات ساماندهی آب‌های سطحی در محدوده شهرداری منطقه دو، اجرای عملیات احداث دیواره سنگی و کف‌سازی بند رودخانه زیارت حد فاصل پل سید مسعود تا کشت و صنعت، انجام شد.

وی گفت: شهرداری به مناسبت عید نوروز طرح‌های زیادی برای جذب گردشگر و معرفی بافت تاریخی گرگان در نظر داشت، اما شیوع ویروس کرونا اجرای آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

شهردار گرگان گفت: مدیریت شهری گرگان از امکاناتی را که در اختیار دارد برای ضدعفونی اماکن و معابر و حفظ سلامتی شهروندان بکار می‌گیرد.

کد خبر 411700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.