ثبات عامل بهتر شدن لیگ برتر است/ هدفم در سال ۹۹ حضور در تیم ملی است

حمید بوحمدان بازیکن ۳۰ ساله تیم فوتبال ذوب آهن از سال ۹۵ وارد این تیم شده و تا سال ۱۴۰۰ قرار داد دارد. وی معتقد است که از زمان حضور رادولوویچ روی نیمکت ذوب آهن تیم عملکرد بهتری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بوحمدان بازیکن فوتبال اهل شهر امام از بخش مرکزی شهرستان دزفول است که از شش سالگی در کوچه به فوتبال علاقه مند می‌شود و استعداد خود را در این رشته به نمایش می‌گذارد. وی فوتبال خود را از تیم میلاد دزفول آغاز و سابقه بازی در تیم‌های جوانان فولاد، امیدهای فجر سپاسی، مسجد سلیمان، نفت تهران و ذوب آهن را دارد. او از سال ۹۵ با امیر قلعه نویی وارد ذوب آهن شد و تا سال ۱۴۰۰ با این تیم قرار داد دارد.

وی در حال حاضر ۳۰ سال سن دارد و می‌خواهد تمام تلاش خود را انجام دهد تا به تیم ملی دعوت شود. بوحمدان از حضور در ذوب آهن خوشحال است و در این تیم احساس آرامش می‌کند. خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این بازیکن انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:

از چه زمانی فوتبال را شروع کردی؟

فوتبال را از کوچه و محله شروع کردم، حدود شش سال داشتم که به این رشته علاقه مند شدم و استعداد خود را نشان دادم. فوتبال را به صورت جدی از میلاد دزفول آغاز کردم و حدود دو سال در این تیم حضور داشتم.

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

برای جوانان فولاد تست دادم و قبول شدم بعد از آن برای خدمت سربازی به فجر سپاسی رفتم و پس از آن به فولاد نوین بازگشتم. در یک مقطع کوتاه از نفت تهران به صورت قرضی راهی مسجد سلیمان شدم و دوباره به نفت تهران بازگشتم. از سال ۹۵ تا الان هم در ذوب آهن حضور دارم.

از تیم‌هایی که در آن حضور داشتی کدام را بیشتر علاقه مندی؟

از همه تیم‌هایی که حضور داشتم راضی هستم، اما ذوب آهن را دوست دارم. تیمی فوق العاده و با ساختاری خوب است، اما متأسفانه در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشتیم که در حال پیشرفت هستیم و امیدواریم اگر لیگ برگزار شود به روند خوبمان ادامه دهیم.

چه سالی وارد ذوب آهن شدی؟

سال ۹۵ با امیر قلعه نویی به ذوب آهن آمدم و در حال حاضر سومین سالی است که در این تیم حضور دارم. قرار داد من با این تیم تا سال ۱۴۰۰ است.

ذوب آهن را چطور باشگاهی می‌بینی؟

ذوب آهن یکی از باشگاه‌های خوب کشور است که ساختار و مدیریت خوبی دارد. در این تیم آرامش دارم و راحت هستم.

چه نظری در مورد سعید آذری داری؟

همه می‌دانند سعید آذری مدیری قوی و دلسوز است که برای ذوب آهن خیلی زحمت کشیده، او وارد هر تیمی شود می‌تواند تأثیر گذار باشد؛ همانطور که در حال حاضر به فولاد پیوسته و شرایط این تیم را بهتر کرده است. برای این مدیرعامل آرزوی موفقیت می‌کنم.

لیگ برتر امسال را چگونه می‌بینی؟

خوشبختانه لیگ برتر امسال شرایط بهتری نسبت به چند سال گذشته دارد، چند تیم مدعی قهرمانی هستند که کیفیت لیگ را بالا برده است و این موضوع به تیم‌های دیگر کمک می‌کند برای امیدوار بودن. فکر می‌کنم امسال خیلی خوب است.

کدام سالی که بازی کردی لیگ هیجان بیشتری داشت؟

سال ۹۶ که در ذوب آهن حضور داشتم برای ما سال خوبی بود، باوجود اینکه نیم فصل اول نتایج خوبی کسب نکردیم اما برای نیم فصل دوم کار کردیم و شرایطمان خوب شد، در آخر فصل هم مقام دوم را به دست آوردیم و حتی اگر لیگ بیشتر ادامه داشت امکان قهرمانی داشتیم.

بیشتر بخوانید:

بوحمدان: ۲۰ درصد راه صعود را رفته‌ایم‌

بوحمدان: تلاش بازیکنان قابل ستایش است‌

تیم همشهری سپاهان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

سپاهان در لیگ برتر، جام حذفی و جام باشگاه‌های آسیا شانس قهرمانی و صعود از گروه خود را دارد. این باشگاه در حال حاضر بهترین شرایط را دارد.

برای بهتر شدن لیگ برتر ایران چه کاری باید انجام داد؟

به نظر من اگر ثبات مدیریت، مربی و بازیکن در تیم‌ها بیشتر شود بسیار تأثیر گذار است و به بهبود تیم‌ها و کیفیت لیگ کمک می‌کند.

سرمربی جدیدی ذوب آهن (میودراگ رادولوویچ) تأثیرات مثبت در این تیم داشته است؟

رادولوویچ از زمانی که آمده روی ساختار دفاعی تیم کار کرده که به مرور زمان بهتر خواهیم شد. سه هفته‌ای که در ذوب آهن حضور داشت، باوجود شکست در برابر تراکتور، عملکرد بهتری داشتیم هرچند در مقابل تراکتور هم اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم می‌توانستیم مساوی را کسب کنیم، اما قانون در فوتبال این است که اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنی ضربه خواهی دید.

ذوب آهن به بازیکن نیاز دارد؟

تیم ما به بازیکن نیاز دارد، اما شرایط فعلی باشگاه نمی‌تواند بازیکن جذب کند. برای سال آینده اگر مسئولان این باشگاه بخواهند تیم بین مدعی‌های لیگ باشد، باید بازیکن جذب کنند تا تیم تقویت شود که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

شرایط تیم ملی فوتبال چگونه است؟

فکر کنم تیم ملی نیاز به یک مربی بزرگ دارد تا اتفاقات خوبی برای آن رخ دهد. در مورد انتخاب اسکوچیچ نمی‌توانم نظری دهم اما امیدوارم به نفع تیم ملی باشد و به جام جهانی صعود کنیم هرچند شرایط سختی داریم.

به نظر شما چه تیمی قهرمان لیگ برتر امسال خواهد شد؟

فعلاً که هیچ چیز در مورد شروع مجدد لیگ برتر مشخص نیست. خیلی سخت است بخواهیم بگوییم کدام تیم قهرمان می‌شود زیرا چند تیم شانس قهرمانی دارند، اما به نظر من شانس پرسپولیس از دیگر تیم‌ها بالاتر است، امیدوارم هر تیمی که لایق است قهرمان شود.

چه هدف ورزشی را دنبال می‌کنید؟

امیدوارم بتوانم به اردوی تیم ملی دعوت شوم زیرا سخت تلاش می‌کنم و هدف امسال من همین است. در ورزش به آن چیزی که می‌خواهم رسیدم، اما اهدافی دارم که می‌خواهم به آنها دست یابم.

چه کسی را به عنوان الگوی ورزشی انتخاب کردی؟

الگوی من استیون جرارد بود و از نظر تغذیه و تمرین کریس رونالدو را انتخاب کردم، به این بازیکن خیلی علاقه دارم و همیشه پیگیر زندگی حرفه‌ای او هستم.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ‌ها برای اینکه آمادگی بدنی خود را حفظ کنی، چه کاری انجام می‌دهی؟

به خاطر شرایطی که وجود دارد مجبور هستیم در خانه تمرین کنیم، اما خیلی خوب نمی‌شود. تنها راه از بین بردن این ویروس این است که مردم در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا خودشان و دیگر افراد آسیبی نبینند. همه مردم ایران باید دست به دست هم دهند تا این ویروس را شکست دهیم.

حرف آخر؟

امیدواریم شرایطی فراهم شد تا بانوان هم در ورزشگاه حضورداشته باشند و فوتبال را در استادیوم تماشا کنند.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 411689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.