حمل و نقل عمومی و فضاهای عمومی شهری اراک ضدعفونی شده‌ است

معاون خدمات شهری شهردار اراک گفت: تمامی فضای عمومی شهر و حمل و نقل عمومی برای پیشگیری از شیوع بیماری واگیردار کرونا ضدعفونی شده است.

محمد عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا و با اشاره به برگزاری جلساتی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا و اقدامات انجام شده، اظهار کرد: از روز چهارشنبه که صحت خبر وجود یک بیمار مبتلا به کرونا در اراک تأیید شده معاونت خدمات شهری با تاکید شهردار نسبت به انجام برنامه‌های مراقبتی اقدام شده است.

وی افزود: حفظ سلامت پرسنل شهرداری به عنوان اولویت این سازمان است چرا که این کارکنان ارتباط وسیعی را در بخش‌های مختلف عمومی جامعه با مردم دارند؛ بنابراین حفظ سلامت آنها حفظ سلامت عمومی جامعه را نیز به همراه دارد.

معاون خدمات شهری شهردار اراک اظهار کرد: در این روزها استفاده از کارت ساعت که اثرانگشت پرسنل روی آن ثبت می‌شد در شهرداری و معاونت‌های مربوطه ممنوع شده است همچنین ۱۶۰ دستگاه اتوبوس واحد شهری با آب ژاول طبق پروتکل کرونا که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده است به صورت روزانه در دو نوبت ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی ماشین‌های دفن زباله شهرداری با مواد ضدعفونی کننده ضدعفونی شده، ضمن اینکه این کار نیز به صورت روزانه انجام خواهد شد، همچنین ماسک تنفسی مناسب و دستکش یکبار مصرف و تمامی لوازم حفاظتی به صورت روزانه در اختیار رانندگان اتوبوس شرکت واحد، پاکبانان و پرسنل شهرداری قرار داده می‌شود.

عسگری با بیان اینکه تمامی سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و فضاهای سبز نیز به صورت روزانه ضد عفونی می‌شود، گفت: تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی نیز روزانه ضدعفونی شده و اطلاعات لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی برای عدم ابتلاء به کرونا نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمامی مخازن زباله نیز با آب و آهک به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود، اظهار کرد: برای تهیه آب ژاول و کلر نیز به دلیل اینکه با کمبود مواجه نشویم با یک شرکت اصفهانی قرارداد منعقد کرده‌ایم و این مواد به میزان نیاز به شهرداری اراک وارد خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اراک عنوان کرد: حمل و نقل عمومی به دلیل استقبال مردم از آن بسیار مورد توجه قرار گرفته و باید بتوانیم زمینه را برای حضور ایمن مردم فراهم کنیم.

استقرار تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی کرونا ویروس

محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این باره گفت: تاکنون در مجموع ۱۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در اراک شناسایی و آزمایش تخصصی از آنها انجام شده که در مرحله اول هشت بیمار سنجش شد و نمونه یکی از آنان مثبت بود و اکنون در قرنطینه بیمارستانی است و با طی شدن مراحل درمانی وضعیت عمومی وی در حال بهبود است.

وی گفت: ۳۵۰ هزار عدد ماسک موجود در داروخانه‌های استان در دو روز گذشته با اعلام مثبت بودن نتایج آزمایشگاهی یک بیمار کرونا در اراک به فروش رسیده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به نبود الگوی کنترلی در توزیع و تقاضای کاذب ماسک در داروخانه‌های خصوصی از هفته آتی با ورود ۱۰۰ هزار عدد ماسک خریداری شده از هیئت امنای ارزی، کار توزیع این اقلام بهداشتی با فرآیندی مشخص و عادلانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک و سیستم دولتی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: نگرانی مردم از کرونا ویروس بی مورد است، زیرا ۷۰ درصد مبتلایان به این ویروس به صورت سرپایی درمان شده و ۳۰ درصد آنان نیاز به بستری دارند و این ویروس تنها دو تا چهار درصد منجر به مرگ می‌شود که این مهم با آنفلوآنزایی که امسال پشت سر گذاشته شد، قابل مقایسه نیست.

جمالیان گفت: سرعت بالای انتشار این ویروس از جمله عواملی است که نگرانی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برانگیخته است و این مهم نیز با رعایت اصول بهداشت فردی قابل پیشگیری است.

وی افزود: هر فرد تب‌دار با علائم سرفه باید از ماسک استفاده کند و تا حد امکان از منزل خارج نشود و مردم باید به صورت جدی از دست دادن و روبوسی بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: شست وشوی دست‌ها با آب و صابون مایع چندین بار در روز الزامی است و در کاهش سرعت پخش ویروس اثر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی شفاف و بدون پرده در مورد کرونا ویروس سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اما نیاز است که مردم برای پیگیری اخبار کرونا تنها از مراجع رسمی خبری و رسانه‌های معتبر اقدام کنند.

جمالیان گفت: مراحل ضدعفونی تجهیزات و وسایلی که بیشتر در معرض استفاده عمومی در سازمان‌های مختلف است نیز آموزش داده شده و از این نظر پیش آمادگی و اقدامات لازم در کنار مراقبت‌های بهداشت فردی تبلیغ و انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی کرونا ویروس در اراک مستقر شده و به صورت روزانه نمونه‌های مشکوک و احتمالی ارزیابی می‌شود.

کد خبر 411670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.