آینده اقلیمی آمریکا چه خواهد بود؟

شهرهای گوناگون آمریکا در برخورد با افزایش بی‌رویه دمای هوا عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده‌اند که در صورت ادامه این روند احتمال افزایش مرگ و میرهای ناشی از گرمای بیش از حد به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرایط وخیم و ناگوار جزایر گرمایی شهری در ایالات متحده آمریکا منجر به بالا رفتن احتمال بروز آسیب‌های ناشی از افزایش دما در شهرهای مختلف آن شده است که در صورت نداشتن برنامه‌ریزی‌های مناسب، این کشور را با مرگ و میرهای بی‌شماری مواجه خواهد کرد. در حال حاضر نیز تابستانی که گذشت یکی از داغ‌ترین تابستان‌های ممکن در طول تاریخ این کشور به حساب می‌آید که با وجود به همراه آوردن بدترین امواج گرمایی ممکن برای بسیاری از شهرهای آن مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است.

پیش‌بینی می‌شود که در صورت ادامه روند بی‌توجهی آمریکا به افزایش دمای شهرها و نداشتن اقدامات لازم در زمینه کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، این کشور در طول ۶۰ سال آینده با مشکلات بیشتر و بدتری نیز مواجه شود. برای مثال گفته می‌شود که در سال ۲۰۸۰ زمستان در فونیکس با رسیدن دمای هوا به ۶.۹ درجه سانتی‌گراد بسیار گرم‌تر از اکنون احساس شود و علاوه بر شهرهای جنوبی هم‌چون دالاس و جکسون‌ویل که در معرض صدها تن مرگ و میر ناشی از گرمای هوا قرار خواهند گرفت، سایر مناطق آمریکایی نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشد.

علاوه بر این با توجه به نتایج حاصل از یک پروژه مطالعاتی در این زمینه، پیش‌بینی می‌شود درحالی‌که بدن‌های انسانی و زیرساخت‌های شهری برای تحمل چنین میزانی از امواج گرمایی ساخته نشده است، شهرهایی هم‌چون سیاتل با مرگ حدود ۷۰۰ نفر در اثر افزایش امواج گرمایی شدید مواجه شوند.

بر اساس داده‌های اتحادیه دانشمندان نگران و نیز با توجه به نرخ فعلی گرمایش آب و هوا، تا اواسط قرن جاری در کلمبوس و اوهایو تعداد روزهایی که دارای شاخص گرمایی بالاتر از حدود ۳۸ درجه سانتی‌گراد هستند از یک روز در سال به ۲۴ روز خواهد رسید. این افزایش باعث می‌شود کلمبوس که هم اکنون در حال تهیه یک برنامه جامع سازگاری با آب و هوا است، تغییرات اقلیمی را به عنوان یک تهدید برای سلامت عمومی در نظر بگیرد. به طور معمول این شهر در روزهای گرم پارک‌ها و مراکز تفریحی خود را به مراکز خنک‌کننده تبدیل می‌کند که این اقدام با افزایش امواج گرمایی در چند سال گذشته رایج شده است. در حال حاضر نیز کلمبوس در تلاش است تا این مناطق را به قطب‌های تاب‌آوری تبدیل کند. با این حال این اقدامات در صورت افزایش بیش از حد گرما بسیار ناکافی و نامناسب خواهد بود.

از سوی دیگر در صورت بروز تغییرات شدید آب و هوایی ممکن است بسیاری از مسئولین و کارکنان اداره شهرهای گوناگون آمریکا برای اولین بار به‌طور حرفه‌ای در معرض چنین تغییراتی قرار گیرند که نداشتن تجربه و بی‌توجهی آن‌ها نسبت به این مسأله مشکل‌آفرین خواهد بود. متأسفانه این مسأله بسیار رایج است. برای مثال یک تحقیق محلی NBC روی سان‌فرانسیسکو نشان داد که در سال ۲۰۱۷ با وجود هشدارهای فراوان و حتی درحالی‌که تماس‌های برقرارشده با بخش اورژانس شهر بسیار زیاد بود، مقامات از پیاده‌سازی طرح گرمایی موردنظر خود صرف‌نظر و حتی از ایجاد مراکز خنک‌کننده خودداری کردند.

در شرایطی مشابه، شیکاگو نیز نتوانست قبل از موج گرمایی سال ۱۹۹۵ که منجر به کشته شدن ۷۳۹ نفر شد، برنامه اضطراری گرمایشی خود را عملی کند. با وجود این پیشینه تاریخی و نیز نداشتن برنامه‌های آتی برای مواجهه با افزایش بی‌رویه گرما در سراسر آمریکا، شهرهای این کشور در مبارزه با مرگ و میرهای قابل‌پیشگیری ناتوان خواهند ماند و از دست دادن زندگی به دلیل این پدیده امری اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 411647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.