شکایت شهرداری بجنورد از نامزدهای انتخاباتی

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: ۱۹ تخلف تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و یک مورد تخلف کاندیدای خبرگان رهبری به دادسرا ارجاع داده شد.

به گزارش ایمنا، محمد خاکشور اظهار کرد: این کاندیداها اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی خود در فضاهای غیرمجاز شهری از قبیل بیلبوردها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، المان‌ها، صندلی، درختان و دیگر فضاهای مربوط به مبلمان شهری کردند.

وی افزود: تخلفات این کاندیداها جمع آوری و به دادسرا ارجاع داده شده است تا تصمیم‌گیری لازم در رابطه با آن‌ها اتخاذ شود.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد اقدام غیرمجاز این کاندیداها را باعث شلختگی شهر دانست و گفت: این در حالی است که دو هزار مترمربع چتایی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در خیابان‌های مرکزی و پرتردد شهر از جمله آیت‌الله طالقانی و امام خمینی (ره)، شهید بهشتی، امیریه، مخابرات و استقلال نصب شده بود تا نامزدهای انتخابات، تبلیغات خود را بر روی آن انجام دهند.

خاکشور افزود: با این وجود متأسفانه بسیاری از کاندیداها خارج از این فضاها اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی و بنرهای بزرگ در فضاهای غیرمجاز سطح شهر کردند که باعث بر هم ریختگی فضای شهر شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری تمامی پوسترهای تبلیغاتی که به صورت نامناسب بر روی در و دیوار شهر و در مکان‌های غیرمجاز نصب شده بودند، خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به رعایت نکردن این مساله توسط بسیاری از کاندیداهای انتخابات در راستای برخورد با آنها و ارجاع پرونده به دادسرا اقدام شد.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد اظهار کرد: متأسفانه کاندیداها علی‌رغم تعهد خود به مردم هیچ‌گونه توجهی به فضاسازی شهر و نازیبایی ایجاد شده از این گونه فعالیت‌ها نداشتند.

خاکشور با گلایه از نامزدهای انتخابات در تنها گذاشتن شهرداری در پاکسازی شهر، تاکید کرد: ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که تا آخرین لحظات مهلت تعیین شده تبلیغات از هیچ فرصتی فروگذار نبودند در حالی که به صورت غیرمجاز و شلخته در مکان‌های غیرمجاز و امکانات شهری تبلیغ کرده بودند برای پاکسازی پوسترها شهرداری بجنورد را یاری نکردند.

وی با انتقاد از داوطلبان انتخاباتی به علت تخریب مبلمان شهری گفت: متأسفانه در خصوص تبلیغات بی‌نظمی و بی‌قانونی زیادی وجود داشت.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد تصریح کرد: ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و فضای سبز و زیباسازی از روز گذشته تاکنون حدود ۹۵ درصد از سطح شهر را از آثار تبلیغات پاکسازی کردند و مابقی نیز امروز انجام می‌شود.

خاکشور با اشاره به سنگین شدن کار پارکبان‌ها و پرسنل خدمات شهری شهرداری برای امحا و پاکسازی پوسترهای نصب شده بر روی تابلوهای تبلیغاتی شهری بجنورد، یادآور شد: متأسفانه داوطلبان هیچ گونه توجهی به فضاسازی شهری نداشتند و تنها به دنبال تبلیغات در هر جای شهر بودند.

منبع: ایرنا

کد خبر 411637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.